Jump to content
Vespaforum.be

Conversie kit voor gs150

nero

Recommended Posts

Posted

Overweeg om een alu-kitje aan te kopen voor mijn GS150 en die eindelijk weer op de baan te brengen. 

Alleen is die nogal prijzig , zeker als je voor de "full option" gaat (andere krukas, koppeling uitlaat (is nodig omdat de originele niet past)...

Iemand ervaring met dit kitje? 

https://www.sip-scootershop.com/en/product/racing-cylinder-sip-performance-150-cc-for-vespa-150-gs_84124000?q=GS150+zylinder

Als je begint te lezen is het p&p tot je de details leest. 

Als men de cilinder monteert met lange slag krukas (1cm of mee zelf) kan de cilindercover toch niet meer passen? 

Swat, is deze conversie zijn geld waard of is het sop de kool niet waard? 

Alvast bedankt voor de reacties! 

Groetjes, nero. 

• 4 weeks later...
Posted

Wat bedoel je met cilindercover?

ik heb kit met lange krukas op faro basso gezet, moest daarbij wel de zuiger mantel inkorten om te voorkomen dat aanloopt.

Posted
1 uur terug, Sjoerdo zei:

Wat bedoel je met de cilinder cover?

De koelkap. :)

Ondertussen blijkt het onderdeel dat je moet plaatsen bij een langeslag krukas niet voorradig bij sip. De link naar de grotere sproeiers klopt ook niet als je de standaard carbu gebruikt.Dus gaat dit projektje even in de frigo, ook al omdat ik nog teveel ander dringend werk heb staan.

Groetjes, nero.

Posted (edited)

Succes! En frigo is koelkast toch ? 😉

Edited by Sjoerdo
Posted (edited)
Op 23/1/2026 om 17:51, nero zei:

Overweeg om een alu-kitje aan te kopen voor mijn GS150 en die eindelijk weer op de baan te brengen. 

Alleen is die nogal prijzig , zeker als je voor de "full option" gaat (andere krukas, koppeling uitlaat (is nodig omdat de originele niet past)...

Iemand ervaring met dit kitje? 

https://www.sip-scootershop.com/en/product/racing-cylinder-sip-performance-150-cc-for-vespa-150-gs_84124000?q=GS150+zylinder

Als je begint te lezen is het p&p tot je de details leest. 

Als men de cilinder monteert met lange slag krukas (1cm of mee zelf) kan de cilindercover toch niet meer passen? 

Swat, is deze conversie zijn geld waard of is het sop de kool niet waard? 

Alvast bedankt voor de reacties! 

Groetjes, nero. 

Heb de kit nu op de GS en had voordien Nagy compressiekop. Deze kit is eigenlijk de Ultimo Giro van Bollag destijds die werd verkocht aan SIP.  Plug & Play redelijk, alhoewel we toch de uitlaat SIP road3 beetje hebben moet aanpassen om passend te krijgen.  Ik had al wel een CP23 Polini (Stoffi) carburateur waar ik wel grotere sproeiers heb gestoken en nu nog wat uittesten.  Paar weken stilgelegen ivm sneeuw, griep enzo.  De motor gaat wel als een trein lijkt nog wel pakje krachtiger dan de vorige setup.  Oorspronkelijk was ik al 2 jaar aan het wachten op de productie van CC Corsa, maar volgens Italiaanse geruchten gaat die kit nooit in productie gaan omdat Gabriele de koeling niet voldoende kreeg met originele carburateur...

Edited by N!Ce
  • Thanks 1
Posted
16 minuten geleden, nero zei:

Bedankt, welke krukas heb jij gestoken?

Groetjes, nero.

ik had al een nieuwe krukas, maar geen lange slag

• Like 1
  • 1 month later...
Posted (edited)
Op 24/2/2026 om 14:01, N!Ce zei:

Heb de kit nu op de GS en had voordien Nagy compressiekop. Deze kit is eigenlijk de Ultimo Giro van Bollag destijds die werd verkocht aan SIP.  Plug & Play redelijk, alhoewel we toch de uitlaat SIP road3 beetje hebben moet aanpassen om passend te krijgen.  Ik had al wel een CP23 Polini (Stoffi) carburateur waar ik wel grotere sproeiers heb gestoken en nu nog wat uittesten.  Paar weken stilgelegen ivm sneeuw, griep enzo.  De motor gaat wel als een trein lijkt nog wel pakje krachtiger dan de vorige setup.  Oorspronkelijk was ik al 2 jaar aan het wachten op de productie van CC Corsa, maar volgens Italiaanse geruchten gaat die kit nooit in productie gaan omdat Gabriele de koeling niet voldoende kreeg met originele carburateur...

Dit weekend ook meegereden Paasmaandagrit en toch een 200tal km gedaan en zeer tevreden.  Soms nog wel wat zoeken ivm versnellingen.  Hellingen soms wat sneller terugschakelen, maar algemene acceleratie is geweldig.

IMG_5512.jpg

Edited by N!Ce
  • Like 1
  • Thanks 1
Posted
4 uren geleden, N!Ce zei:

Dit weekend ook meegereden Paasmaandagrit en toch een 200tal km gedaan en zeer tevreden.  Soms nog wel wat zoeken ivm versnellingen.  Hellingen soms wat sneller terugschakelen, maar algemene acceleratie is geweldig.

IMG_5512.jpg

Heb je de versie met langeslag krukas? 

Groetjes, nero.

Posted
53 minuten geleden, nero zei:

Heb je de versie met langeslag krukas? 

Groetjes, nero.

geen lange slag - dus euh gewone krukas

• Like 1
Posted
15 minuten geleden, N!Ce zei:

geen lange slag - dus euh gewone krukas

Als ik de conversie doe zal het met een langeslag krukas zijn. Dit lost meteen ook het koppelingsprobleem op.

Groetjes, nero.

Posted

Alles is besteld, behalve de koppeling. 

Precies dat men bij sip geen "normale" koppeling verkoopt, krijg alleen race-koppelingen te zien? 

Groetjes, nero. 

Posted

Waarom zou je een standaard koppeling steken?

Ik zou toch voor een deftige koppeling kiezen. 

Posted

Is de 22-tands race koppeling geworden van sip. Eentje met schuine vertanding zodat ik het primair tandwiel niet hoef te vervangen. 

Hopelijk past alles mooi op elkaar.

Groetjes, nero.

Posted

Zal zeker goed zijn. 

Tandwiel van de koppeling altijd even roderen.

Onlangs voor iemand een nieuw blok volledig 3D opgemeten. 

Er zit qua tandwielen echt veel verschil op. 

• Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Ondertussen zijn de onderdelen al een tijdje aangekomen. 

Heb geprobeerd om er een filmpje van te maken, maar omdat ik overgeschakeld ben naar Mac (geen cadeau... ) is dit niet evident. 

Toch iets proberen ineen knutselen met dit als resultaat: 

Nu nog tijd vinden om alles te monteren.  :)

Groetjes, nero. 

• Like 2