Bowyer Posted December 28, 2025 Posted December 28, 2025 Hoi allen, Voor de douane/ belasting ben ik op zoek naar een catalogus inclusief prijzen uit 1975. Bij voorkeur een motovespa maar dat is misschien wat veel gevraagd. Bedankt alvast. Thijs.
Bowyer Posted December 29, 2025 Author Posted December 29, 2025 (edited) Dankjewel. De prijzen van 88 zijn niet zo interessant denk ik. Dan koste een p150 toch al ruim 3000 gulden. En ik verwacht dat de 160gt in 75 aanzienlijk goedkoper was. De sprint kost omgerekend naar euro’s 895 dus dat zijn interessante bedragen. Edited December 29, 2025 by Bowyer
Vespappa Posted January 1 Posted January 1 (edited) Hoi Thijs, Je kunt bij de bpm aangifte gewoon een hoger bedrag invullen. Pak gewoon €5500,- omdat je na al die jaren toch echt geen bpm meer hoeft te betalen. Je aanslag zal dan ook €0,- zijn en ontvang je je kenteken binnen 5 dagen in je brievenbus. Succes! Grt Jeroen . Edited January 1 by Vespappa
Vespappa Posted January 2 Posted January 2 Misschien begrijp ik je niet goed. Waarom betaal je 9% btw? Ik neem aan dat je een Vespa met buitenlandse papieren op NL kenteken wilt zetten. In dit geval betaal je alleen maar resterende bpm, echter is je Vespa al zo oud dat er geen rest bpm meer op zit.
Bowyer Posted January 2 Author Posted January 2 Ik heb hier geen ervaring mee maar volgens de website van de douane/ belastingdienst dient er na invoer in Nederland nog wel de btw afgedragen te worden. Ze adviseren dan ook om te proberen een zo exact mogelijke waarde aan te geven die te bewijzen valt middels een catalogus of bijvoorbeeld een rekening van een vergelijkbare scooter uit dat jaar. Dus ook als blijkt dat het niet zo is lijkt het mij verstandig om dit toch aan te houden. Ik heb aan de hand van een rekening van iemand berekend dat de nieuwwaarde omgerekend in euro op €895,- uitkomt. Mocht het zo zijn dat er alsnog btw betaald moet worden dan betaal ik liever 9% over €895,- dan over €5500,- En mogelijk valt het mee en heb ik het hele verhaal over de btw verkeerd begrepen. Het is niet onwaarschijnlijk, ik weet dat het met bijvoorbeeld boten nogal belangrijk is of je kunt aantonen dat de btw betaald is.
Vespappa Posted January 3 Posted January 3 Ik kom al jaren bij de rdw maar heb hier nog niet van gehoord *bij oldtimers. Mocht het wel zo zijn dan hoor ik het graag. Ik leer ook elke dag 😊 Succes
Bowyer Posted January 3 Author Posted January 3 Ik kan op z’n vroegst maandag de aangifte doen. Mocht ik wat weten dan laat ik het horen.
koeno83 Posted Tuesday at 04:20 PM Posted Tuesday at 04:20 PM Ik heb al een aantal vespa's ingevoerd maar nooit BTW hoeven te betalen
Bowyer Posted Tuesday at 06:48 PM Author Posted Tuesday at 06:48 PM Ik heb ook geen btw betaald tot noch toe. Dus tenzij ik nog een naheffing krijg hoeft dat dus ook niet. Wel een beetje raar dat het op de website van de belastingdienst staat dat het wel moet. Maar ik klaag niet😁
Recommended Posts