Dries1985 Posted December 23, 2025 Posted December 23, 2025 Ik ben bezig aan een winter project en heb zopas alle kabels vervangen van mijn 1965 sprint. De balhoofdlagers waren einde leven dus alles was toch al los. Nu volgende probleem de voorrem die voor het vervangen van de kabel best al ok was is nu 0.0 gevoel niet meer in. Vandaag met de testrit bijna gevallen omdat met remmen op een paar MM remhendel beweging de trommel dichtslaat wat dus zeer gevaarlijk kan zijn. De trommel is open geweest maar ik heb niets vervangen. Er hapert niets en alles loopt mooi vrij. Was mijn kabel hiervoor zo slecht of kan je iets misdoen in de trommel? Groeten Dries
josse Posted December 23, 2025 Posted December 23, 2025 Dit moet de allereerste en enige handgeschakelde Vespa zijn met een voorrem die werkt ! (ik zou al eens starten met iets meer speling op de kabel te zetten, zodat je wat meer gevoel krijgt.)
Bowyer Posted December 26, 2025 Posted December 26, 2025 Heel toevallig de kabel vastgezet aan de vork met een T rip? Zoiets al een mogen meemaken, dat werkt als een soort versterking op de remkracht. T rip doorgeknipt en het “probleem” was verholpen.
nero Posted December 26, 2025 Posted December 26, 2025 (Verhoogde stem) ik hep erfaring met een te korte remkabel, en het was heen hoede... Groetjes, nero. 1
Frederik9111 Posted December 26, 2025 Posted December 26, 2025 5 uren geleden, nero zei: (Verhoogde stem) Teruggetrokken b*llen van 't verschot?
nero Posted December 26, 2025 Posted December 26, 2025 34 minuten geleden, Frederik9111 zei: Teruggetrokken b*llen van 't verschot? Nope, geplette ballen tegen het stuur... Groetjes, nero. 2
Dries1985 Posted December 27, 2025 Author Posted December 27, 2025 Inderdaad te korte remkabel gaine zo lijkt het. Is uit een set van sip... Dus als je remt gaat de vering in en die trekt aan de gaine... Of hoort de remkabel door een andere route te lopen ?
nero Posted December 27, 2025 Posted December 27, 2025 De gaine is correct geplaatst. Je kan proberen om de kabel zelf iets langer te laten maar beter is om een langere gaine te steken. Groetjes, nero.
Dries1985 Posted December 27, 2025 Author Posted December 27, 2025 Ik heb al zoveel mogelijk speling proberen te creëren maar de gaine is gewoon te kort ik zal SIP maar eens een mailtje doen. Alvast bedankt voor het meedenken. Ik was al aan het denken dat er iets in de trommel mis was maar de gaine is al duidelijk beschadigd van af te knijpen bij het inveren... Greetz Dries
Recommended Posts