Tom1976 Posted December 15, 2025 Posted December 15, 2025 Ik ben aan het proberen om een automatica van een kennis opnieuw op te starten. Geen vonk dus geprobeerd met andere werkende cdi en bougie maar zelfde probleem. Kabels naar stator uitgemeten en daar zit ergens de dader volgens mij. Niets op de pickup en ook geen connectie met aarde. Het blokje gaat er zowieso even onderuit om bij de stator te geraken en ik hoop dan op een eenvoudige kabelbreuk of dergelijke... In het slechtste geval (maar ik vrees het antwoord te kennen...) Is er een aftermarket stator die kan dienen als vervanging van de originele? Dank, Tom
Tom1976 Posted December 16, 2025 Author Posted December 16, 2025 Mag slotje op. Stator eruit gehaald en pickup en coil doorgemeten. Allebei in orde. Er is wat soldeersel losgekomen en daarom geen aarde meer.
Tom1976 Posted December 19, 2025 Author Posted December 19, 2025 even kortsluiten 😀 de gele draad (aarde van deze pk 50 xl pkurimatic) terug vastgesoldeerd aan de statorpkaat. 1
Recommended Posts