f4_1400 Posted October 29, 2025 Posted October 29, 2025 Hoi, ik heb onlangs een VNB2T gekocht in onderdelen, ik wil deze graag upgraden naar 10 inch. Heeft iemand een passende voorvork liggen? In mijn VNA1T heb ik meen ik destijds een GLB voorvork gezet voor de conversie; balhoofdafstand en type stuurslot moeten kloppen.
f4_1400 Posted October 30, 2025 Author Posted October 30, 2025 Anders gevraagd: welke voorvork(en) zou(den) geschikt zijn, en heeft iemand ervaring met voorvorken verlengen? In principe ben je er als je het onderste deel vd vork 1 inch/2.6 cm verlengt (op deugdelijke wijze!)
Frederik9111 Posted October 30, 2025 Posted October 30, 2025 Misa GL is de enige plug&play optie waarbij zowel stuurslot en kopbout op juiste plaats zitten en functioneren. Als je een werkend stuurslot kan missen passen Sprint/GT/…-vorken ook in VNB-frame, mits bijvijlen van de boutgleuf bovenaan. Smallframe PK automatica of XL2 vorken (met de brede swingarm) zijn ook een optie.
f4_1400 Posted November 2, 2025 Author Posted November 2, 2025 Iemand een GL voorvork te koop? PK XL2 mag ook, dit zou in beter remgedrag resulteren (minder duiken).
Frederik9111 Posted November 7, 2025 Posted November 7, 2025 (edited) Ik heb ze allebei... 🫣 Edited November 7, 2025 by Frederik9111
f4_1400 Posted December 30, 2025 Author Posted December 30, 2025 Inmiddels een nieuwe 10 inch voorvork gekocht, maar de pasvorm voor het spatbord is belabberd. Ik heb het aluminium gietstuk flink moeten bijwerken om het spatbord bovenaan uberhaupt enigszins te laten aansluiten en nu ik het wiel geplaatst heb zie ik dat het spatbord daar niet eens mee uitlijnt... Nu eens nadenken wat te doen: zo monteren en uitlijning wiel checken alvorens meer te doen, spatbordbeugel beter uitlijnen (slijpen en lassen), mijn verlies nemen en een originele 10 inch voorvork plaatsen...
Daan Posted January 25 Posted January 25 ik zou die 10 inch vork gewoon verkopen, ziet er niet uit zo. ik heb wel interesse.
f4_1400 Posted January 30 Author Posted January 30 Via via heb ik een originele 10 inch voorvork gekocht, dat zal wel beter zijn. Ik beslis wat ik met de nieuwe doe als ik eenmaal de originele gemonteerd heb.
Recommended Posts