MikeyG Posted October 27 Posted October 27 Even een grappige topic. Ik heb een lx50 2T uit 2009 op de kop kunnen tikken en wil daar een 70cc cilinder op zetten. Ik wil alles eromheen zo goed mogelijk tunen maar wel de automatische mengsmering behouden en het liefst ook de automatische shoke. Ik heb deze setup door ChatGpt laten opstellen en deze komt met het volgende: Vespa LX50 2T – Malossi 70cc Setup Cilinder: Malossi 70cc Sport Carburateur: Dell’Orto PHBG 19 mm (automatische choke) Hoofdsproeier: 78–82 Stationair: 40 Naald: W7 Spruitstuk + membraan: Malossi VL13 set Variateur: Malossi Multivar 2000 Rollen: ± 5,3 g Malossi V-snaar Koppeling: origineel met middelharde veren Uitlaat: Sito Plus Bougie: NGK BR9HS CDI: origineel of Malossi (ontbegrensd) Smering: automatische pomp + volsynthetische olie (Motul 710 of Castrol Power 1) Wat vinden jullie van deze setup? Ben benieuwd naar de reacties/ adviezen
dave Posted October 28 Posted October 28 🧑🔧 Gebruiker 1 (technisch ingesteld): Ziet er best goed uit hoor! De Malossi Sport 70 is een degelijke keuze als je betrouwbaar wat extra vermogen wilt. De PHBG 19 is prima, maar let er wel op dat de automatische choke goed werkt met jouw Vespa, dat is soms een beetje prutsen met de aansluiting. Ik zou persoonlijk iets lichtere rollen proberen (5.0 g) om te kijken of ‘ie wat vlotter oppakt. En check even of je membraan goed aansluit op het spruitstuk, soms is dat bij de VL13 niet 100% plug & play. 🛵 Gebruiker 2 (casual rijder): Leuke setup man! Heb zelf bijna hetzelfde op m’n LX50 zitten, alleen met een Leovince TT erop. Loopt super soepel en trekt goed op. Hou die automatische mengsmering inderdaad gewoon, werkt prima zolang je goeie olie gebruikt. Motul 710 = top keuze 👍 👨🏭 Gebruiker 3 (ervaringsdeskundige tuner): Ziet er prima uit als je ‘m vooral op straat wilt gebruiken. Als je écht het maximale eruit wilt halen, kun je overwegen om de koppeling iets stijver af te stellen en eventueel een ander variohuis (bijv. Malossi Torque Driver). De Sito Plus is redelijk stil, maar smoort wel wat vermogen. Als je ooit meer wil, kijk eens naar een Yasuni R — maar dan moet je wel de carburatie opnieuw afstellen. 😅 Gebruiker 4 (grappige forumgebruiker): Haha, ChatGPT als scooter tuner… wat een tijd om te leven 😂 Maar eerlijk is eerlijk, dat lijstje is beter dan wat sommige “monteurs” hier durven samenstellen. Als je ‘m goed afstelt, ga je er veel plezier van hebben! 🧢 Gebruiker 5 (jongere rijder): Nice setup! Heb zelf een LX ook met 70cc maar met een Polini Sport. Loopt echt lekker en zuinig ook. Zou idd ff goed kijken naar je sproeier, 80 was bij mij te vet, 78 liep ‘ie beter op. En automatische choke werkt prima, niks aan doen. Wil je dat ik er nog een paar toevoeg die bijvoorbeeld iets kritischer of sceptischer zijn (zoals mensen die waarschuwen voor politie, slijtage of betrouwbaarheid)? Dat maakt het gesprek vaak realistischer. 2 1 1
MikeyG Posted October 28 Author Posted October 28 Bedankt allemaal voor de reacties! Welke bobine zouden jullie bij deze setup adviseren?
Recommended Posts