meutte Posted October 13 Posted October 13 (edited) Hallo, Ik heb de carburator er eens uitgehaald om te kuisen. Een vriend heeft hem in een ultrasoonbadje gestoken. Nieuwe pakking gestoken en terug geplaatst. Als ik hem nu start, gaat hij meteen in een zeer hoog toerental (ik had toen het luchtfilterdeksel nog wel niet gemonteerd).Ik merk dat de gasschuif ver open staat. Als ik de gaskabel losmaak krijg ik hem moeilijk/niet gestart. ZIe ook de foto van de stand van de gasschuif. Ik meen me wel te herinneren dat die niet helemaal dicht was voor ik de kabel loskoppelde. Is dat wel de bedoeling? Heb ik iets fout gedaan bij het ineensteken van de gasschuif ? Dat de lengte van de gaskabel zal wel niet ineens veranderd zijn... Merci! Edited October 13 by meutte
nero Posted October 13 Posted October 13 De gasschuif staat idd te ver open (ideaal is 1 á 2mm i relanti). De stationaire schroef kan er te ver zijn ingeschroefd of er is een probleem met de gaskabel ( in het stuur? ). Regel eerst de stationaire schroef en lucht regelschroef, de laatste op 1,5 toeren uitgedraaid. Pas dan de gaskabel aan. Groetjes, nero.
nero Posted October 13 Posted October 13 Tenzij het een spaco carburator is dan 2,5 toeren uitdraaien. Groetjes, nero. 1
meutte Posted October 17 Author Posted October 17 (edited) Ik heb het stuur opengemaakt en de kabel loopt mooi in zijn vlak, lijkt me perfect in orde. Als ik het schroefje van de stelschroef eraf haal, staat de gasschuif nog een 4tal mm open. De motor loopt dan al iets normaler in ralenti, maar nog te hard. Met de stationaire en regelschroef beïnvloed ik toch niet de stand van de gasschuif? Want de gasschuif lijkt me waat het probleem ligt. Als ik de gasschruif terug in de carburator heb gedaan heb ik zeker eerst het "stokje" tot onder gedaan en dan de veer geplaatst. Hier kan ik toch moeilijk iets fout hebben gedaan? Ik twijfel om het terug open te doen. Edited October 17 by meutte
Frederik9111 Posted October 17 Posted October 17 (edited) 1. Haal de kabel uit het "stokje". 2. Staat de gasschuif dan nog open? 3a - Ja: het ligt aan de carbu/schuif. 3b - Neen: het ligt aan de kabel. 2 uren geleden, meutte zei: Ik heb het stuur opengemaakt en de kabel loopt mooi in zijn vlak, ... Dat de binnenkabel goed ligt is maar één ding, maar loopt de de gaine ook volledig tot op z'n plaats? Die durven al es in het frame te zakken wanneer je de kabel achteraan losmaakt. Bij oudere modellen: Bij P/PX via de onder- en buitenkant van het stuur tot in het plastieken dingetje aldaar: Edited October 17 by Frederik9111
meutte Posted October 17 Author Posted October 17 (edited) ah top, dat heb ik niet gecontroleerd. Als ik de gaskabel loskoppel is de gasschuif toe. ik dacht al (naast de carb nog eens open te doen) de gaine evt in te korten waardoor de binnenkabel wat verder uit steekt. Maar ik heb de plaats van de gaine niet gecheckt in het stuur. Klinkt als een zeer plausibele oorzaak. Edited October 17 by meutte
Maarten81 Posted November 2 Posted November 2 @Frederik9111 Je had gelijk! De gaine was effectief gezakt. Stuurkap er aan het proberen af te halen om dan vast te stellen dat het aan de buitenkant de doen was: Bedankt! 1
Recommended Posts