Jump to content
Vespaforum.be

Terug van weggeweest

Thys

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben zo lang niet meer op dit forum geweest, dat het tijd is om mijzelf te herintroduceren.

7,5 jaar geleden kocht ik een oude VL1T 'Struzzo' om op te knappen. Na een ruim jaar kwam er ineens een ander mega project waar al mijn aandacht naartoe ging (het bouwen van een containerhuis :)). Een paar maanden geleden heb ik mijn garage opgeruimd en kwam ik mijn geliefde Vespa tegen en besloot dat het tijd was deze af te maken. Op een paar schoonheidsfoutjes na is deze nu helemaal gereed en klaar om de weg op te gaan.

Inmiddels is de keuring bij de RDW aangevraagd en hoop ik dat ik met de Vespa mooie tochten kan maken.

Hieronder enkele foto's:

IMG_20250902_230532249.jpg

IMG_20250902_230521277.jpg

• Like 7
Posted

Fijn dat je terug bent Thys...mooi verhaal...prachtige "fifties-struisvogel"...en vele aangename tochten gewenst 😊

vespa 56fg.jpg

• Like 1
Posted
55 minuten geleden, filipoostakker zei:

knap werk !

Dank!

Dit topic was ik 7 jaar geleden gestart en kan je het verschil zien :)

• Like 2
  • 1 month later...
Posted

Inmiddels ben ik met de Vespa naar de RDW geweest voor de keuring. Het stelde niet veel voor, er werd alleen gekeken naar de staat, wielbasis, gewicht en VIN-nummer. Het laatste was niet goed leesbaar, dus na betaling van €55,00 kreeg ik er een nieuw VIN-nummer ingeslagen (wel het originele nummer). De motor werd niet eens gestart, laat staan dat de verlichting, remmen, claxon, etc gecontroleerd werd. Het viel dus allemaal reuze mee.

Twee weken later heb ik kentekenbewijs en mooie blauwe oldtimer kentekenplaat binnen.

De eerste legale KM's op de openbare weg zijn inmiddels gemaakt, nu hopen dat ik alles goed in elkaar gezet heb! :D

44384dae-8275-4d31-aa8d-6591b7b341c1.jpg

5436f5b0-5557-48ba-a787-aa96d1da1d87.jpg

• Like 5