thierry005 Posted August 31, 2025 Posted August 31, 2025 Heeft er iemand een Nederlandstalige handleiding van de Vespa gs150 en/of wat handleidingen over Vespa’s
vvvespa Posted January 30 Posted January 30 Ik ben bezig de handleiding die Piaggio bij de GS 150 voegde, te vertalen uit het duits/frans/spaans. Niet alles wat daarin staat is even relevant, en sommige gegevens staan er gewoonweg verkeerd in, bijvoorbeeld het gewicht staat in de ene taal vermeld als 104 kg., en in de andere (zelfde pagina!) als 140 kg. De uitgave van Motorvademecum Amsterdam (zie de scans van Nero) zijn zeer nuttig omdat ze veel meer informatie bevatten dan de fabriek in zijn boekske geeft, hoewel de bedradingsschema's en de verklaring erbij omgewisseld zijn. Ook staat er het een en ander in dat prachtig de tijd van toen oproept, voor de nostalgisch gevoeligen onder ons. De montage en demontage-adviezen vond ik nergens anders. Maar ik ben nog niet heel lang bezig met mijn GS 150 te restaureren. Er is nog veel te ontdekken. Als ik klaar ben met de vertaling, zou U met een bestandje geholpen zijn? Hoever bent u met Uw GS 150?
Recommended Posts