Jump to content
Vespaforum.be

Carburateur breekt steeds af

Recommended Posts

Posted

Hoi, mijn 16.16 carburateur heeft steeds last van afbrekende aansluit vinnen. Op de plaats waar je hem over de inlaat schuift. Hebben meerdere van jullie daar ook last van??

Ben namelijk al aan mijn derde carburateur bezig. 

Posted

Welk model vespa is het ? 

Wat voor filter zit erop ?

Als het een ijzer blik luchtfilter is , kan mogelijk je chassis raken door hobbelig wegens . Hier heb ik ook last van gehad.  

Een sport luchtfilter kan hier bij helpen of je filter langs de onderkant in korte .

Ik heb ook een 16.16 carb , met de klassieke ijzer luchtfilter bijgewerkt. 

Sinds toen geen last meer gehad. 

Posted

Zoals Dave 070 zegt, een straffere achterveer steken en de putten vermijden op de baan. 

Groetjes, nero. 

• Like 1
Posted (edited)
2 uren geleden, nero zei:

Zoals Dave 070 zegt, een straffere achterveer steken en de putten vermijden op de baan. 

Groetjes, nero. 

Of dat het silentblock misschien ontbreekt aan de bovenzijde van de achterveer?

Screenshot_20250818-212018.png

Edited by Dave070
  • Confused 1
Posted (edited)

Als je bedoelt dat deze vinnen afbreken, dan draai je de carburateurklem wellicht véééél te strak aan.

Met de juiste intakebuis raakt de carburator nooit het frame. Zelfs zonder veer. Die rubberen buffer hierboven is niet bestemd voor PK XL.

image.png.6682d11fbe469ab4c5a122f2ea97ddf5.png

Edited by Frederik9111
  • Like 1
Posted

wat ik zelf al vaak heb meegemaakt is dat het aanzuigstuk of manifold (9) breekt; dit staat onder directe spanning van de aanspanring of carburateurklem. Ben je zeker dat er niet teveel speling zit tussen het spruitstuk (14)  en je carb ? image.png.6f0910e383e08a9b094ee0cd2a369f75.png