Sammydeconinck Posted June 14 Posted June 14 Scootervrienden, momenteel in het bezit van bovenstaande scoot. Na groot onderhoud met vervanging van alle vloeistoffen....heb ik nog steeds een achterremklauw die blijft hangen na het gebruik ervan.Na enige wachttijd (stopmomentje)kleine verbetering. Klauw wordt iets losser,maar niet totaal vrij. Iemand die dit probleem kent ? Geen speling aan remhandvat...
Sammydeconinck Posted June 14 Author Posted June 14 Heb ondertussen ook al gezien dat er onder het stuur een remkrachtverdeler zit...Dus kan de pomp aan het handvat links zijn, de remklauw achter of die verdeler zijn...
Pilaf Posted June 15 Posted June 15 Zijn dit de originele remklauwen? zo ja dan denk ik dat de bussen gecorrodeerd zijn. Die zijn licht verchroomd en daar wil wel eens wat van los laten. Gevolg is lekkage of zoals jij hebt, een hangende rem. Er zijn geen vevangingssetjes (bussen plus rubber) dus kan je deze klauw beste vervangen. Kijk ook of de schijf nog recht is. Vaak trekken deze toch wat krom als je een hangende rem hebt gehad. Als dat het geval is ook de schijf en blokken vervangen ook al zien deze er nog goed uit.
Sammydeconinck Posted June 16 Author Posted June 16 Da's al een goed stuk on de juiste richting zie ! Bedankt pilaf 👍 Dit betekent niet dat er geen reacties meer welkom zijn...
Sammydeconinck Posted June 23 Author Posted June 23 Remklauw vervangen door een originele piaggio. We kunnen nu wat verder rijden,maar probleem keert terug... Deze heeft wel het abs systeem. Kan ik deze ontluchten? Bij afkoelen is de rem terug vrij. 🤔
Recommended Posts