francesco Posted April 17 Posted April 17 Hallo, Ik heb de motor van mijn Vespa VGLA1T gereviseerd maar de kickstarteras niet vervangen, maar deze was niet meer goed genoeg. Dus nadat ik de lagers en de oliekeerringen heb vervangen en de motor heb gesloten moest deze terug open om de kickstarteras te vervangen. Ik probeerde de motor na sluiting te starten maar lukte niet. Heb natuurlijk de platines en vooronsteking is geregeld. Bougie vonkt maar krijg geen start. De bougie blijft ook droog. De cilinder en piston (zuiger) zijn nieuw. Nu denk ik dat ik misschien bij het openen van de motor de oliekeerring heb beschadigd. Zie foto hiervan. Is de olievlek onder de keerring hier bewijs van? Of is een kleine lek normaal? En kan de oorzaak van het niet starten dit de oorzaak zijn? Alvast mijn dank.
Sjoerdo Posted April 18 Posted April 18 een keerring hoort niet te lekken dus als er olie doorheen komt is dat inderdaad niet goed. Ee klein lek zou zeker kunnen leiden tot slechter lopen en moeilijk afstellen maar je zou theoretisch wel moeten kunnen starten. Als de bougie droog is betekent dit dat er geen benzine in je cilinder komt, zou dit eerst eens onderzoeken.
Frederik9111 Posted April 18 Posted April 18 Met dat lek blijven rondrijden is vragen om een vastloper. Keerring voldoende diep geklopt? Afgedicht met Loctite o.i.d.? Korte pijn: terug open. (… en pleur die magnetische ontsteking uit het raam… altijd gedoe met die rotdingen 😅)
francesco Posted April 18 Author Posted April 18 Welke onsteking raad je aan? Denk dat ik de oliekeerring inderdaad met de motor terug te openen het lichtje eruit. Welke loctite zou ik moeten moeten gebruiken?
Frederik9111 Posted April 18 Posted April 18 Flytech ontsteking en Loctite voor cilindrische vattingen. 1
Recommended Posts