Giel91 Posted April 14 Posted April 14 Hallo, korte vraag. Mijn vespa pk50 automaat start en loopt. Half gas loopt die mooi door, maar vol gas gaat hij horten en stoten. Setup: 70cc pinasco de cilinderkop van sip voor pinasco Sito uitlaat. standaard ontsteking fhbb 16.12 met spoeier 65 ik heb al wat spoeiers gewisseld. Dat hielp niet. kan iemand mij een beetje op weg helpen? IMG_9484.mov
M kamphuis Posted Tuesday at 08:25 PM Posted Tuesday at 08:25 PM Staat je ontsteking tijdstip wel op juiste plek
Giel91 Posted Wednesday at 07:28 AM Author Posted Wednesday at 07:28 AM 11 uren geleden, M kamphuis zei: Staat je ontsteking tijdstip wel op juiste plek Ik heb daar niet aangezeten, de pickup is vervangen, deze had ik al wel een tijdje maar op de plank gaan ze njet kapot volgens mij. Dus kan me niet voorstellen dat de timing dan veranderd.
M kamphuis Posted Wednesday at 07:34 AM Posted Wednesday at 07:34 AM Je hebt het vliegwiel er dus wel af gehad weet je ook zeker dat je deze goed terug geplaatst hebt en dat de halvemaan spie er nog inzit, zodat het vliegwiel op de juiste positie staat. Bij het monteren de as en vliegwiel goed ontvetten anders kan het vliegwiel verdraaien op de as en breekt de spie en klopt de timing dus meteen ook niet meer Heb dit toevallig vorige week met m’n eigen scooter ook gehad Hoe kun je je dus afvragen dat je pick-up misschien toch niet werkt immers heb hier aangezeten succes
Ed75 Posted Wednesday at 12:41 PM Posted Wednesday at 12:41 PM (edited) Probleem enkel als ie warm is? Ik vervang bij zulke problemen de pickup EN de bobine als ik dit probleem heb bij mijn automaat 75cc. Sproeier 65 lijkt me wat klein in deze setup maar zou deze problemen niet mogen geven. Toch oppassen voor een vastloper bij full speed. Edited Wednesday at 12:41 PM by Ed75
Giel91 Posted Wednesday at 12:59 PM Author Posted Wednesday at 12:59 PM (edited) 19 minuten geleden, Ed75 zei: Probleem enkel als ie warm is? Ik vervang bij zulke problemen de pickup EN de bobine als ik dit probleem heb bij mijn automaat 75cc. Sproeier 65 lijkt me wat klein in deze setup maar zou deze problemen niet mogen geven. Toch oppassen voor een vastloper bij full speed. Nee dit probleem treedt eigen meteen op. Ik heb ook sproeier 70 liggen. Zal die nog eens monteren en dan ook nog een andere bobine testen. @M kamphuis ja ik weet zeker dat het vliegwiel er goed op zit. Heb alleen twijfels over die “nieuwe pick up”. Ik weet alleen niet of dit probleem te wijten is aan de pickup of een combinatie van verkeerde ontsteking etc. ik zal de flitslamp ook eens monteren om te kijken wat de ontsteking doet tijdens het gas geven. Edited Wednesday at 01:00 PM by Giel91
Giel91 Posted 1 hour ago Author Posted 1 hour ago @Ed75 Ik weet niet of het goed te zien is. Het lijkt erop dat er idd ontsteking technisch iets niet goed gaat. Andere bobine die ik had liggen geprobeerd zelfde probleem. Dus de nieuwe pickup is niet goed of toevallig beide bobines zijn ook niet goed. Suggesties voor een goede bobine en pickup? Of is het wijsheid de gehele ontsteking te vervangen? IMG_9584.mov
M kamphuis Posted 29 minutes ago Posted 29 minutes ago (edited) Mocht je nieuwe ontsteking zoeken er staat er volgens mij eentje op marktplaats er staat bij handbak maar dit klopt volgens mij niet https://link.marktplaats.nl/m2246084821?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios Edited 26 minutes ago by M kamphuis
Recommended Posts