Speedracer Posted March 20, 2025 Posted March 20, 2025 21 hours ago, Sjoerdo said: zat verdachte plekjes, dus moet echt helelmaal kaal. Ik weet dat er een aantal jaar geleden een nieuwe vloerplaat in is gezet, wil de kwaliteit van die reparatie wel even in 'the metal' zien. Sterkte... de Rally/Sprint/TS ...-generatie staat niet bekend voor zijn roestbestendigheid... en het feit dat de vloerplaat al vervangen werd wijst erop dat er voor de verflaag al genoeg roest aanwezig was...
Sjoerdo Posted March 24, 2025 Author Posted March 24, 2025 ander vraagje voor de experts, mijn motor zijbil is dicht (geen ventilatie sleuven), nu vind ik online wel wat foto's van dichte billen maar ver uit de meeste zijn open. de open billen die ik vind zijn wel toevallig ook Nederlandse rallies. iemand enig idee, en is er een manier om te checken of de billen van een raaly zijn (zouden iets minder diep moeten zijn geloof ik?).
Speedracer Posted March 24, 2025 Posted March 24, 2025 (edited) Rally 200 billen zouden bestaan met open en gesloten ribben (Nederlandse markt) Maar kan ook een Bajaj Chetak zijbil zijn... https://www.industrialdiscount.com/lots/bajaj-chetak-classic-150-cc-motorcycle-46626/ Edited March 24, 2025 by Speedracer 1
Sjoerdo Posted March 24, 2025 Author Posted March 24, 2025 bevestiging matereel komt overeen met rally, ik heb een bajaj chetak gehad die was anders (dieper, dikker metaal en geen veer-systeem). heb je toevallig linkje naar die foto?
Rob Overbeek Posted March 24, 2025 Posted March 24, 2025 30 minutes ago, Sjoerdo said: ander vraagje voor de experts, mijn motor zijbil is dicht (geen ventilatie sleuven), nu vind ik online wel wat foto's van dichte billen maar ver uit de meeste zijn open. de open billen die ik vind zijn wel toevallig ook Nederlandse rallies. iemand enig idee, en is er een manier om te checken of de billen van een raaly zijn (zouden iets minder diep moeten zijn geloof ik?). Ik heb een originele nederlandse rally staan met gesloten zijbillen.
Sjoerdo Posted March 24, 2025 Author Posted March 24, 2025 thanks, lijkt dus echt iets voor de NL markt geweest te zijn, grappig.
Sjoerdo Posted March 26, 2025 Author Posted March 26, 2025 helaas, de bruine duivel is aangetroffen. Roest in het frame bij de achterdemper ophanging. dat wordt lassen. Iemand toevallig nog een oud frame liggen om te choppen anders moet ik de delen bij SIP bestellen.
Speedracer Posted March 26, 2025 Posted March 26, 2025 2 hours ago, Sjoerdo said: Iemand toevallig nog een oud frame liggen om te choppen anders moet ik de delen bij SIP bestellen. Beter van nieuwe stukken vertrekken, de oude frames zijn mogelijk even erg... De algemenbe staalkwaliteit van de jaren 70 was om te beginnen al erbarmelijk...
josse Posted March 26, 2025 Posted March 26, 2025 2 hours ago, Sjoerdo said: helaas, de bruine duivel is aangetroffen. Roest in het frame bij de achterdemper ophanging. dat wordt lassen. Iemand toevallig nog een oud frame liggen om te choppen anders moet ik de delen bij SIP bestellen. dat is nu echt wel een heel gekende plek waar menigeen doorgeroest zijn. Gelukkig makkelijk een plaatje in te lassen.
Sjoerdo Posted March 26, 2025 Author Posted March 26, 2025 het is helaas ook doorgetrokken naar de buitenkant van het frame, zal vanavond even een foto maken. Zal twee niewe zijdelen bestellen bij SIP samen met een spatbord.
Sjoerdo Posted March 26, 2025 Author Posted March 26, 2025 iemand een tip hoe ik kan zien of de vape ontsteking ac of dc is (is zonder accu dus neem aan ac) moet uitvogelen welke kabelboom ik nodig heb...
SimonV74 Posted March 26, 2025 Posted March 26, 2025 De kleuren van de DC regulator zijn rood, bruin en zwart. Van de AC regulator is de kleur geel.
Sjoerdo Posted March 26, 2025 Author Posted March 26, 2025 Uit het blok komt rood wit blauw bruin en zwart, dc dus?
SimonV74 Posted March 26, 2025 Posted March 26, 2025 Zowel ac als dc hebben dezelfde kleuren bij de spoel. Het is echt bij de regulator dat je zal moeten kijken.
Sjoerdo Posted March 26, 2025 Author Posted March 26, 2025 Gevonden gele draden en bij bestuderen staat het er zelfs op: ac 1 hour ago, SimonV74 said: Zowel ac als dc hebben dezelfde kleuren bij de spoel. Het is echt bij de regulator dat je zal moeten kijken.
Sjoerdo Posted March 26, 2025 Author Posted March 26, 2025 Zou dit juiste kabelboom zijn? https://www.sip-scootershop.com/nl/product/kabelboom-sip-premium-20-voor-conversie-naar-e-ontsteking-ducati-sip-performance-vape-ac-voor-vespa-50-n-l-r-s-sr-ss-90-r-ss-100-125-pv-et3_86134210?usrc=Kabelboom vape
SimonV74 Posted March 26, 2025 Posted March 26, 2025 16 minuten geleden, Sjoerdo zei: Zou dit juiste kabelboom zijn? https://www.sip-scootershop.com/nl/product/kabelboom-sip-premium-20-voor-conversie-naar-e-ontsteking-ducati-sip-performance-vape-ac-voor-vespa-50-n-l-r-s-sr-ss-90-r-ss-100-125-pv-et3_86134210?usrc=Kabelboom vape Ziet er goed uit 👍 1
Bowyer Posted March 26, 2025 Posted March 26, 2025 5 uren geleden, Sjoerdo zei: iemand een tip hoe ik kan zien of de vape ontsteking ac of dc is (is zonder accu dus neem aan ac) moet uitvogelen welke kabelboom ik nodig heb... Een dynamo is altijd ac pas na je gelijkrichter is het dc
Sjoerdo Posted March 27, 2025 Author Posted March 27, 2025 (edited) dubbel post Edited March 27, 2025 by Sjoerdo
Speedracer Posted March 27, 2025 Posted March 27, 2025 Ik hoop dat je van deze gebreken op de hoogte was bij het onderhandelen van de aankoopprijs en je niet de volle pot betaald hebt. Indien dit verborgen gebreken waren graag de verkoper hier vermelde nzodat de rest van ons deze kan vermijden of op zijn minst met enige argwaan kan benaderen. 1
josse Posted March 27, 2025 Posted March 27, 2025 21 hours ago, Sjoerdo said: het is helaas ook doorgetrokken naar de buitenkant van het frame, zal vanavond even een foto maken. Zal twee niewe zijdelen bestellen bij SIP samen met een spatbord. Dat ziet er inderdaad niet goed uit. Een behoorlijke klus... Ik hoop dat je dit wist bij aankoop.
Sjoerdo Posted March 27, 2025 Author Posted March 27, 2025 nee was niet zichtbaar bij aankoop maar had een aantal lasklusjes wel ingecalculeerd. Prijs was ondanks dit alles nog steeds goed.
Recommended Posts