Sjoerdo Posted March 14 Posted March 14 De Faro Basso is klaar dus tijd voor een nieuw project. Via een hele enthousiaste mede liefhebber dit project kunnen kopen: rally 200 uit 1978! zijn wel wat dingen die aandacht vereisen: scooter is ooit weggezet nadat probleem met krukas ontsteking cdi niet kon worden opgelost (zit nu sip ontsteking op ducati zit erbij). cosmetisch uiteraard wat puntjes en de glovebox mist. ga ongetwijfeld weer veel vragen hebben voor het forum ☺️👍 6
Vespaciao Posted March 14 Posted March 14 Vespa 200 Rally uit de seventies...wat een mooi, iconisch pareltje ☀️
josse Posted March 14 Posted March 14 glovebox is een lastige, maar ik heb er destijds eentje gevonden voor veel geld in Italië. Veel succes en mijn advies is om hem origineel 200cc te houden. Ze rijden origineel heel fijn.
Sjoerdo Posted March 14 Author Posted March 14 Een kennis heeft een originele box liggen hier in NL, maar sip verkoopt ze ook met rubbers en slot voor best redelijke prijzen. Bagagevak ook geschikt voor Vespa 125 GT/GTR/Super/150 Sprint/V/Super metalen geolied incl. slot, bagagevakrubber Graad 1 - perfecte reparatie | SIP-Scootershop
josse Posted March 14 Posted March 14 52 minutes ago, Sjoerdo said: Een kennis heeft een originele box liggen hier in NL, maar sip verkoopt ze ook met rubbers en slot voor best redelijke prijzen. Bagagevak ook geschikt voor Vespa 125 GT/GTR/Super/150 Sprint/V/Super metalen geolied incl. slot, bagagevakrubber Graad 1 - perfecte reparatie | SIP-Scootershop De vorm van een Rally-kastje is volgens mij anders dan die van SIP. Die van SIP lijkt meer zoals die van een GS160-MK2 of van een SS, die is bovenaan ronder. Die van een Rally200 is hoekiger. Ik zal vanavond eens een foto posten van het verschil.
Sjoerdo Posted March 14 Author Posted March 14 15 minutes ago, josse said: De vorm van een Rally-kastje is volgens mij anders dan die van SIP. Die van SIP lijkt meer zoals die van een GS160-MK2 of van een SS, die is bovenaan ronder. Die van een Rally200 is hoekiger. Ik zal vanavond eens een foto posten van het verschil. thanks heel graag!
dave Posted March 14 Posted March 14 @josse, op hun site staat gs160mk2 glovebox hierzo: https://www.sip-scootershop.com/en/product/glovebox-for-vespa-160-gs-2-30200_PV1808?usrc=Glove Boxes enige verschil is de uitsparing voor het slot Moest er trouwens iemand nog zo een glovebox voor gs160 liggen hebben....
josse Posted March 14 Posted March 14 23 minutes ago, dave said: @josse, op hun site staat gs160mk2 glovebox hierzo: https://www.sip-scootershop.com/en/product/glovebox-for-vespa-160-gs-2-30200_PV1808?usrc=Glove Boxes enige verschil is de uitsparing voor het slot Moest er trouwens iemand nog zo een glovebox voor gs160 liggen hebben... Maar dat klopt dus niet, de vorm is ook anders. Ik heb een OL Rally200 staan, zal straks wat foto's posten. Ik denk dat ik trouwens een GS160-kastje heb liggen, kijk het na.
josse Posted March 14 Posted March 14 9 minutes ago, Sjoerdo said: Is de GS kast gelijk aan de rally? neen, volgens mij is de GS-kast bovenaan meer afgerond en heet andere opening van het slotje. En Rally-kast is hoekiger bovenaan.
dave Posted March 14 Posted March 14 1 uur terug, Sjoerdo zei: Is de GS kast gelijk aan de rally? ja nee, ik bedoelde dat op de sip site twee kasten verkocht worden die quasi hetzelfde zijn. De originele waren verschillender me dunkt
josse Posted March 14 Posted March 14 - Handschoenkast op de grijze Rally 200 is 100% zeker origineel : je ziet dat die eerder een knip/hoek maakt tegenover het groene kastje met stickers op. - Groene handschoenkastje met stickers = niet correct, dat is volgens mij een GS160-MK2. Toen ik destijds deze Rally aan het restaureren was, kon ik geen juiste versie vinden en deze paste perfect. Voor dit project was het prima. - Groene kastje dat net gespoten is, is ook van Rally 200. Gekocht voor hoop geld in Italië en dan in mijn valies mee op het vliegtuig. - Zwart kastje met grijs deurtje is volgens mij ook Rally 200. Ooit gekocht van iemand hier op het forum, als ik me niet vergis. (@Speedracer ?) 2 1
Sjoerdo Posted March 15 Author Posted March 15 Bedankt voor de fotos! Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, de ronding aan de bovenkant is minder scherp bij de replica. Ik ga de originele bestellen!
josse Posted March 15 Posted March 15 Succes met het project. mocht het om de een of andere reden niet in orde komen, die zwarte mag ook weg. kijk ook even of de originele beenschildrand er nog op zit, hoort nr 044 in te staan en erg lastig te vinden.
Sjoerdo Posted March 19 Author Posted March 19 En heeft iemand nog spatbord beschikbaar, deze is behoorlijk gehavend… 1
Speedracer Posted March 19 Posted March 19 Dat beloofd voor de rest van het frame... als eens overal gepasseerd met een magneet?
Sjoerdo Posted March 19 Author Posted March 19 Nee dat niet, maar wel geinspecteerd op de kritische plekken. Dit voorspat was ook duidelijk een zichtbaar probleem, vandaar dat ik daar als eerste ben gaan prikken ☺️
Sjoerdo Posted March 19 Author Posted March 19 en als iemand nog een goed adresje heeft om de scooter te laten stralen of dippen hoor ik het graag!
Speedracer Posted March 19 Posted March 19 14 hours ago, Sjoerdo said: Is idd 044 Hier ligt net voor het rempedaal ook een 'verdachte' laag plamuur, als je kijkt naar de foto's van Joost zijn zilverkleurige Rally zit daar de naad tussen de plaatwerk van de vloertunnel en de koker naar het balhoofd aan de binnenzijde van het beenschild... 1
Sjoerdo Posted March 19 Author Posted March 19 zat verdachte plekjes, dus moet echt helelmaal kaal. Ik weet dat er een aantal jaar geleden een nieuwe vloerplaat in is gezet, wil de kwaliteit van die reparatie wel even in 'the metal' zien. 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now