Jump to content
Vespaforum.be

van 15 naar 16 tands primair pk 50 xl v5x3t


Recommended Posts

Posted

Wie kan mij vertellen als je het kleine tandwiel op krukas van 15 naar 16 wil brengen moet dan het tandwiel aan koppeling zijde ook vervangen worden of zit er ruimte genoeg op dat dit net past
ik zou namelijk verwachten dat dit niet past, want dan zou hij met 15 tands nu best veel speling moeten hebben

het gaat om een PK 50 XL  uit 1987  van een V5X3T vier versnelling hand.

Posted

Als je van een steek van de tanden uitgaat van 8 mm weet zo niet of het inderdaad 8mm is en dan de omtrek berekend van 15 en 16 tands dan kom je op 120 en 128 mm

Als je hier dan weer de diameter van berekend zit hier een verschil van ongeveer 2,5 mm dus dan zou dit op de straal 1,25 mm zijn. 
Dit houdt in dat er dan best veel speling op zit. Daarom zou je verwachten dat je bij vervangen van 15 tands naar 16 het niet gaat passen. Wie heeft hier ervaring mee?

Posted

Neen, lukt plug&play

Posted

Ik zit ook nog met mijn vertanding te spelen is een 16t genoeg voor een pinasco 102cc? met 20.20 carb? Of moet ik perse een hele nieuwe vertandingsset erin stoppen?

Posted

Ik heb op mijn Vespa een 75 cc. Hier vind ik de versnelling dus nog wat aan de rechterkant. Ik verwacht dat een 16 thans hier voldoende mee is. Ik wil namelijk ook niet hebben dat ie te hard gaat rijden in combinatie met een bromfietskentekenplaat
Het is maar net wat je wil met meer meer trekkracht, maar als je met topsnelheid ook omhoog wil, dan zul je dan echt denk ik meer moeten aanpassen 

Posted

ligt er aan of je graag een wheelie doet, of een hogere top wil 😁

Posted

neem hier eens een kijkje , verschillende set-ups en de mogelijkheden 

 

http://sfs.alexander-hepp.de/

Posted
44 minuten geleden, Jansen zei:

Ik zit ook nog met mijn vertanding te spelen is een 16t genoeg voor een pinasco 102cc? met 20.20 carb? Of moet ik perse een hele nieuwe vertandingsset erin stoppen?

Tenzij je graag continu alleen op je achterwiel rijdt, zou'k dat niet doen. Voor 102cc neem je best minstens 24/72.

Posted
1 uur terug, Frederik9111 zei:

Tenzij je graag continu alleen op je achterwiel rijdt, zou'k dat niet doen. Voor 102cc neem je best minstens 24/72.

Bedankt voor je reactie. Blok zit alleen al in elkaar na complete revisie 😩

Posted

Schuin is meer dan genoeg. Recht heeft alleen maar zin bij echt hoog vermogen setups.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...