Boom Posted December 22, 2024 Posted December 22, 2024 Goedemiddag, Gisteren na het starten begon mijn Vespa spontaan benzine te lekken (zie filmpje). In eerste instantie dacht ik dat de benzineslang poreus zou zijn en daarom zou lekken. Echter deze is in orde. Nu heb ik gehoord dat mogelijk het probleem gerelateerd is aan de vlotter die carburateur niet goed afsluit. Waardoor de benzine via een overloop de brandstof lekt. Ik weet niet wat ik exact los moet schroeven om dit euvel te verhelpen? Ik heb daarom 2 foto's bijgesloten. Zou iemand mij kunnen helpen en willen uitleggen wat ik precies moet losschroeven? Voordat ik meer kapot dan goed maak. mvg, Herman 20241221_124545.mp4 20241221_125703.mp4
jeansprint Posted December 22, 2024 Posted December 22, 2024 Lekt hij nog als je de benzinekraan dichtdraait?
nero Posted December 22, 2024 Posted December 22, 2024 Mij lijkt het toch dat je benzineleiding lek is. Meestal breekt die waar hij in het frame gaat. Voor een lekkende vlotternaald lijkt dit me wel heel veel benzine die lekt. Groetjes, nero.
Frederik9111 Posted December 23, 2024 Posted December 23, 2024 De parker- en inbusvijzen in het vlotterdeksel beloven ook niet veel goeds.
Boom Posted December 23, 2024 Author Posted December 23, 2024 12 uren geleden, jeansprint zei: Lekt hij nog als je de benzinekraan dichtdraait? Nee er lekt geen benzine meer als de benzinekraan is dicht gedraaid.
jeansprint Posted December 23, 2024 Posted December 23, 2024 8 uren geleden, Boom zei: Nee er lekt geen benzine meer als de benzinekraan is dicht gedraaid. Dan kan je de kraan al uitsluiten. Toch best eens de tank demonteren, om de darm te controleren.
Boom Posted December 23, 2024 Author Posted December 23, 2024 Ik heb de tank en de benzine slang al nagelopen. Ik had gehoopt of iemand mij middels de foto kan aanwijzen waar de vlotter en de sproeier zich bevindt.
N!Ce Posted December 23, 2024 Posted December 23, 2024 17 uren geleden, Frederik9111 zei: De parker- en inbusvijzen in het vlotterdeksel beloven ook niet veel goeds. ik zou de gehele scooter eens willen zien.... 1
Wilby Posted December 23, 2024 Posted December 23, 2024 Moest je eerst eens opzoeken waar de benzine uit lekt ipv er van uit te gaan dat je vlotter blijft hangen of de naald niet goed afsluit, trouwens dan zou je motor vol lopen en er niet naast stromen zoals in het filmpje. Kan toch zo moeilijk niet zijn om alles droog te maken, je kraan open te draaien en kijken waar de benzine lekt. En idd aan de bouten van het deksel te zien is er al serieus aan geprutst. 1
Boom Posted December 23, 2024 Author Posted December 23, 2024 Bedankt voor je opbeurende kritiek. Als het voor mij niet moeilijk was geweest had ik dit bericht ook niet geplaatst. Ik had meer positieve response verwacht.
nero Posted December 23, 2024 Posted December 23, 2024 10 minuten geleden, Boom zei: Ik had meer positieve response verwacht. Mooie parkervijs! Groetjes, nero. 3
N!Ce Posted December 23, 2024 Posted December 23, 2024 4 uren geleden, Boom zei: Ik heb de tank en de benzine slang al nagelopen. Ik had gehoopt of iemand mij middels de foto kan aanwijzen waar de vlotter en de sproeier zich bevindt. Heb je de tank eruitgehaald? dan kan je pas goed zien of heel de naftslang intact is. Heb je daar foto's van?
Dries1985 Posted December 24, 2024 Posted December 24, 2024 Voor de kerstsfeer erin te houden : Draai je aanvoer eens los kijk als het langs daar lekt 19 - 22. Nummer 9 is je vlotter kijk eens als daar geen benzine in zit of zo. Nummer 24 is je vlotternaald. Ik kom al 25 jaar op forums sinds de oertijd van het internet en het veranderd ook nooit. Hier op het forum is al bijna geen beweging dus je mag eens blij zijn als iemand een vraag stelt dom of niet. Met of zonder de juiste vijzen in zijn carb. 1
Pilaf Posted December 24, 2024 Posted December 24, 2024 7 uren geleden, Dries1985 zei: Hier op het forum is al bijna geen beweging dus je mag eens blij zijn als iemand een vraag stelt dom of niet. Met of zonder de juiste vijzen in zijn carb. Dat komt omdat bijna alle onderwerpen wel zijn behandeld dus bij een beetje zoeken op dit forum je geeneens een vraag hoeft te stellen. De leden die reageren zijn samen goed voor heel wat jaartjes Vespa ervaring en reageren toch redelijk snel en netjes. De antwoorden zijn zeker relevant en dit probleem valt niet onder de categorie lekken maar eerder “zeiken”. Dan denk je eerder aan tank, kraan en slang voordat je naar de carburateur gaat. De opmerking over de boutjes op de carburateur is juist heel scherp en er is met aandacht naar de foto gekeken, dat wijst weer op incompetentie van de vorige sleutelaar of verborgen schade aan de carburateur. Dit is dus iets wat (later) problemen kan geven Deze tip is dus mooi meegenomen. @Boom gewoon het advies en de tips opvolgen die hierboven zijn genoemd. De boel goed droog maken en bij goed licht de kraan een beetje open zetten en de bron zoeken. Heb je die gevonden dan weet ik zeker dat je hier verder geholpen wordt. Deze kan niet ingewikkeld zijn omdat de benzine buiten het blok lekt. 6
N!Ce Posted December 24, 2024 Posted December 24, 2024 En euh, kleine voorspelling: dit forum zal alle andere dingen overleven, lang nadat Muskus en Zukkie alle andere platformen naar de knoppen hebben gedaan!!! Dus volhouden hier!! Oldskool is terug mannekes 😛 3 1
Niels_1977 Posted December 25, 2024 Posted December 25, 2024 Met zoveel lekkage kan het probleem bijna niet in de carb of carbbox zitten, dit moet echt met de benzineslang te maken hebben. Als de lekkage in de carb box zou zitten, dan zou het teveel aan benzine aan de achterzijde vh blok stromen, niet aan alle kanten van het blok. Lijkt erop dat de benzineslang niet goed aansluit op de benzine kraan of dat de bezine slang ergens gescheurd is. Zo ongelofelijk veel benzine lekkage heb je iig niet snel bij lekkage aan de carburateur. 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now