Jump to content
Vespaforum.be

Gs150 mengverhouding

Michel_V

Recommended Posts

Posted

Mijn gs150 blokje is volledig gereviseerd. De eerste 5km zit er op. 
wat is jullie ervaring met de mengverhouding? Ik ga vol synthetisch rijden. Dus ik vermoed meer naar 4% te gaan dan de oude minerale 6%

graag jullie ervaring 

Grt Michel 

Posted

Originele krukas en drijfstang, 6%. 

Posted

Nieuwe krukas. Maar 6%?? Lijkt me nogal veel…

Posted

De top end van de krukas is niet gelagerd, + piston (zuiger) ported. Ik rij met 5 procent volsynthetisch. Heb wel een elektronische ontsteking wat zorgt voor een betere (olie) verbranding. Bij de puntenontsteking bleef er zoveel olie achter rond de piston (zuiger) dat de motor kracht verloor.

Groetjes, nero. 

Posted

De nieuwe krukas is gelagerd aan de piston (zuiger). En 12v ontsteking. Daarom ik vermoed aan 4%. Maar ik wil gerust wat ervaring horen 

Posted

Met gelagerde krukas mag je idd naar 4%. Ik ben een groene jongen, meng altijd 6% groene olie. 🥴

• Haha 1
Posted

Mijn Motovespa is ook piston (zuiger) ported met nieuwe krukas en ik rij al het hele jaar met 4% zonder problemen.

Posted

Ik rij al tientallen jaren met mijn GS160 (niet gelagerd) met 4% synthetische olie, origineel is GS160 mk1 : 6%. 

Posted

Rijd de GS160 met bronzen lager ook met 4% minerale Castrol olie en heb er nu 20k op zitten zonder problemen. De GL met Pinasco 177 en naaldlager rijdt op 3% synthetische Castrol en die rijdt heel schoon op de zuigerkop.

Je kan gewoon op 4% mixen, dan zit je veilig.