Jump to content
Vespaforum.be

Vespa vin

midix

Recommended Posts

Posted (edited)

Beste allen, 

Ik ben niet nieuw op het forum, maar wel mijn eerste bericht :)

Dat komt omdat mijn Vespa 20 jaar niet heeft gereden. Ik heb deze in 2002 uit Italië gehaald en totdat die in 2004 kapot ging vrolijk op rond gereden.  Ik heb hem altijd bewaard en nu helemaal gerestaureerd.  Omdat ik mijn Vespa heb gekocht in het Pre-kenteken tijdperk ben ik deze week naar de RDW gegaan om een kenteken aan te vragen. Appeltje-eitje dacht ik... Daar kwamen ze tot de ontdekking dat het VIN op mijn Vespa begint met V5B*xxxxx* en niet met V5B1T*xxxxx* zoals op de originele Italiaanse papieren staat... Iets wat mij nooit is opgevallen aangezien ik alleen naar de 5 cijfers heb gekeken...

Nu moet ik ik januari terug komen voor nader onderzoek en ze hebben mij geadviseerd zo veel mogelijk info te verzamelen waarom de 1T mist. Dus mijn vraag is, is iemand zoiets vergelijkbaars ooit een keer tegen gekomen of heeft hier een verklaring voor?

Alvast bedankt!

Midas

Vin.jpg

Edited by midix
Posted

Als je even googelt vind je veel Vespa's V5B (special) zonder 1T.  Raar dat ze daar moeilijk over doen...

Misschien gaan ze alleen voort op "Scooterhelp".  :)

Succes met de zoektocht! 

Groetjes, nero. 

Posted

Hi Nero, 

Bedankt voor je reactie!

Als ik online rond snuffel kom ik geen V5B tegen. Alleen V5B1T,V5B2T, V5B3T en V5B4T. Maar kan ook aan mijn niet al te beste google skills liggen :)

Heb je er misschien een voorbeeld van?

Avast bedankt! 

Groetjes, Midas

Posted

En is het toevallig ook een special ?

Er klopt in elk geval iets niet ,

de " V 5 B " staan veel te ver uit elkaar . En wat staat er voor de V ? Ik zie precies een las ...

De ster na de B ziet er ook vreemd uit precies. 

Ik zou links van het serienummer  de boel eens bloot schuren .

Daar staat normaal een DGM nummer 

Zou goed kunnen dat het huisvlijt is , zelf nummer ingeslagen.

gr

Posted
1 uur terug, Adrian zei:

Zou goed kunnen dat het huisvlijt is , zelf nummer ingeslagen.

Bingo.

Posted

Hi,

Bedankt voor jullie reactie. 

Voor de V staat het Piaggio logo.

Het is sowieso geen originele special, want heeft een normale neus en het stuur is van een Primavera vermoedelijk. 

Zou iemand echt zo dom zijn om zelf een nummer in te gaan slaan, en dan niet het volledige nummer in te slaan? Ik denk/hoop dat er iets anders achter zit, maar weet nog niet wat. 

Groetjes 

Posted
37 minuten geleden, midix zei:

Ik denk/hoop dat er iets anders achter zit, maar weet nog niet wat. 

De originele papieren verloren? Een oneindig geleend chassis? Wat denk je zelf?

Posted

Als ik het wel al wist, zou ik het niet vragen. Het was misschien niet duidelijk maar ik heb de originele Italiaanse papieren uit '74 erbij. Dus er is geen reden om zelf een nummer te verzinnen oid. 

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken :)

Ik hou jullie op de hoogte van de uitkomst

Posted

V5B is geen officieel Piaggio chassis-prefix. Overduidelijk een omgekat kader. 

Posted

Dus? VNB is ook geen volledig VIN-prefix.