Jump to content
Vespaforum.be

Kabels vervangen

tisse

Recommended Posts

Posted

Praktisch vraagje, om de hoeveel km/tijd vervangen jullie de kabels? (Gas, versnelling, remkabels). Of doen jullie dit niet preventief? Mvg Thijs 

Posted

Als je het negeert kan je eindigen zoals ik vorige zondag 😄

een kwartiertje later weer aan het bollen en het lachen, maar dat is omdat we standaard een collectie gereedschap en wisselstukken bijhebben.

20241201_150631.jpg

• Like 1
Posted

Gaskabel nooit (alleen als die breekt), versnellingskabels jaarlijks, koppelingskabel jaarlijks, remkabels als ze in slechte staat zijn (uitrafelen). 

Als ik een andere motor steek alle kabels behalve de gaskabel. 

Groetjes, nero. 

Posted
3 uren geleden, tisse zei:

@nero Waarom de gaskabel niet? 

mvg Thijs 

Omdat ik op 20 jaar er maar eentje afgebroken heb en het een kutjobke is (in het stuur) om deze te vervangen. 😀

Groetjes, nero.

Posted

Smeer je gaine en je kabel rijkelijk met olie. Ze gaan veel langer mee. Ik vervang mijn kabels enkel bij slijtage (uitrafelen)of breuk. 

• Like 1
Posted

Ik alleen maar als ze springen. Liefst ergens aan de kant van de weg. 😅

• Haha 1
Posted
On 12/9/2024 at 6:45 PM, Michel_V said:

Smeer je gaine en je kabel rijkelijk met olie. Ze gaan veel langer mee. Ik vervang mijn kabels enkel bij slijtage (uitrafelen)of breuk. 

Buitenkabels (Gaines) met teflon lining niet smeren met olie of vet, dit kan ervoor zorgen dat de teflon uitzet en de kabels stroever worden.

• Like 1
Posted
Op 12/12/2024 om 11:49, Speedracer zei:

Buitenkabels (Gaines) met teflon lining niet smeren met olie of vet, dit kan ervoor zorgen dat de teflon uitzet en de kabels stroever worden.

Echt? Nog nooit problemen mee gehad. Ik neem daar nu wel goedkope minerale olie voor.