tisse Posted December 6, 2024 Posted December 6, 2024 Praktisch vraagje, om de hoeveel km/tijd vervangen jullie de kabels? (Gas, versnelling, remkabels). Of doen jullie dit niet preventief? Mvg Thijs
Ed75 Posted December 6, 2024 Posted December 6, 2024 Als je het negeert kan je eindigen zoals ik vorige zondag 😄 een kwartiertje later weer aan het bollen en het lachen, maar dat is omdat we standaard een collectie gereedschap en wisselstukken bijhebben. 1
nero Posted December 6, 2024 Posted December 6, 2024 Gaskabel nooit (alleen als die breekt), versnellingskabels jaarlijks, koppelingskabel jaarlijks, remkabels als ze in slechte staat zijn (uitrafelen). Als ik een andere motor steek alle kabels behalve de gaskabel. Groetjes, nero.
tisse Posted December 7, 2024 Author Posted December 7, 2024 @Ed75dit wil ik net voorkomen 😅 @nero Waarom de gaskabel niet? mvg Thijs
nero Posted December 7, 2024 Posted December 7, 2024 3 uren geleden, tisse zei: @nero Waarom de gaskabel niet? mvg Thijs Omdat ik op 20 jaar er maar eentje afgebroken heb en het een kutjobke is (in het stuur) om deze te vervangen. 😀 Groetjes, nero.
Michel_V Posted December 9, 2024 Posted December 9, 2024 Smeer je gaine en je kabel rijkelijk met olie. Ze gaan veel langer mee. Ik vervang mijn kabels enkel bij slijtage (uitrafelen)of breuk. 1
Frederik9111 Posted December 9, 2024 Posted December 9, 2024 Ik alleen maar als ze springen. Liefst ergens aan de kant van de weg. 😅 1
Speedracer Posted December 12, 2024 Posted December 12, 2024 On 12/9/2024 at 6:45 PM, Michel_V said: Smeer je gaine en je kabel rijkelijk met olie. Ze gaan veel langer mee. Ik vervang mijn kabels enkel bij slijtage (uitrafelen)of breuk. Buitenkabels (Gaines) met teflon lining niet smeren met olie of vet, dit kan ervoor zorgen dat de teflon uitzet en de kabels stroever worden. 1
Michel_V Posted December 13, 2024 Posted December 13, 2024 Op 12/12/2024 om 11:49, Speedracer zei: Buitenkabels (Gaines) met teflon lining niet smeren met olie of vet, dit kan ervoor zorgen dat de teflon uitzet en de kabels stroever worden. Echt? Nog nooit problemen mee gehad. Ik neem daar nu wel goedkope minerale olie voor.
Recommended Posts