stef92 Posted November 28, 2024 Posted November 28, 2024 hey allemaal, het gaat niet om een vespa maar om een ape50. maar dit komt dicht bij elkaar. ik ben het blok volledig aan het reviseren. setup: - 130cc gietijzer cilinder met alu race kop van polini membraaminlaat van polini andere krukas ivm langere slag. en een andere verhouding 24/72. nu de volgende vraag voor de carburateur. ze raden aan een dellorto phbl 24mm. echter ben ik niet bekend met dellorto van carbu's . met wat kan ik dit vergelijken en zijn ze goed fijn af te stellen? de plastic vlotterbak en benzineinlaat vindt ik al maar niets eerlijk gezegd. alsook de vraag waar jullie zoal mee rijden. en zou een 25 of 26mm ook nog goed gaan voor mijn setup? of is dit te groot. iemand een idee wat de grote verschillen zijn in een bv polini vlakschuif carbu tegenonver een rond schuif carbu? Alvast bedankt.
Frederik9111 Posted November 28, 2024 Posted November 28, 2024 2 uren geleden, stef92 zei: - 130cc gietijzer cilinder met alu race kop van polini We love the 80'ies? 🙂 Vandaag bestaan er véééél leukere stalen exemplaren (bvb. VMC GS56) voor de helft van de prijs of alu smallframe cilindertjes met het dubbel aan Nm's, PK's, en RPM's voor dezelfde prijs (VMC CP58 of GS56). Mits verruimde poorten, weggedremelde intake, reed valve en een deftige uitlaat kunnen die allebei makkelijk een 28mm carb aan. PHBL's zijn prima carbu's, die vlotterhuisjes kunnen wel tegen een stootje. YSN maakt overigens prima namaak versies van dezelfde PHBL. Polini CP's of PWK's zijn even goed en iets makkelijker af te stellen.
stef92 Posted December 16, 2024 Author Posted December 16, 2024 Op 28/11/2024 om 21:08, Frederik9111 zei: We love the 80'ies? 🙂 Vandaag bestaan er véééél leukere stalen exemplaren (bvb. VMC GS56) voor de helft van de prijs of alu smallframe cilindertjes met het dubbel aan Nm's, PK's, en RPM's voor dezelfde prijs (VMC CP58 of GS56). Mits verruimde poorten, weggedremelde intake, reed valve en een deftige uitlaat kunnen die allebei makkelijk een 28mm carb aan. PHBL's zijn prima carbu's, die vlotterhuisjes kunnen wel tegen een stootje. YSN maakt overigens prima namaak versies van dezelfde PHBL. Polini CP's of PWK's zijn even goed en iets makkelijker af te stellen. de 80's blijven leuk natuurlijk eigenlijk zit ik meer in het 4takt honda wereldje, ik heb de ape in de zomer gekocht omdat ik het wel een leuk ding vond. aangezien ik van 2 takt niet zo goed de "defftige kwalitatieve" merken ken van cilinders had ik een set van polini besteld met de 130cc dus die zal het moeten doen, alles is netjes uitgefreesd naar de juiste grootte/ dat het mooi aansluit op cilinder/carter . membraaminlaat op het carter de rubber van het membraaminlaat is binnenzijde ongv 29mm dus de phbl 25mm zou er wel in passen.(aansluitmaat 31mm) de polini pwk 24mm is aansluitmaat 35mm dus dit wordt al redelijk krap vrees ik. echter bij mijn 4takt 140cc stak ik een 26mm carbu en dit was perfect voor af te stellen maar je kan een 4t niet met een 2T vergelijken. vandaar de vraag wat jullie zouden aanraden voor mijn setup op de APE of wat jullie setup is bij dit soort projectjes alvast bedankt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now