Jump to content
Vespaforum.be

Band van velg halen.

Arnovt

Recommended Posts

Posted

Misschien is er een truuk of handig gereedschap om een band van de velg te halen. Ik heb drie jaar geleden nieuwe halve velgen gekocht met bijhorende binnen en buitenbanden. Deze monteren met wat bandenvet ging uitermate eenvoudig vanwege de halve velgen. Vandaag een lekke achterband en de velg aan de smalle velgkant losmaken ging redelijk eenvoudig doormiddel van een dansje.
maar het breedste deel van de halve velg lukt niet op dezelfde manier. 
Bestaat hiervoor een truuk of handig gereedschap of moet dat met domme kracht? Misschien ben ik niet zwaar genoeg. 
IMG_0132.thumb.jpeg.f2b41508f0c1d063113788dace4b63be.jpeg

IMG_0133.thumb.jpeg.a1d8a34fae1eb3b6c8a1e03660201174.jpeg

mvg Arno 

Posted

Ook heb Ik de fit gevonden. Heeft natuurlijk niets met mijn eerste vraag te maken. Ik vind niet in de buitenband wat deze lek aan de zijkant heeft gemaakt en zo plat ga ik nou ook niet bij het nemen van de bochten, dus ik vermoed dat er een bandenleksteker actief is. 

IMG_0135.thumb.jpeg.ef2b208d211571f60f7c0036563cd54d.jpeg

mvg Arno 

Posted
21 hours ago, Arnovt said:

Het is me wel gelukt op deze redelijk primitieve manier. 
IMG_0134.thumb.jpeg.68ffe1dd8a9964ec737f110b89f88238.jpeg

mvg Arno 

Da's zwaar werk, ik steek de band net naast de velgrand in een grote bankschroef. Aanspannen en wa voor- en achteruit wikkelen en bandje los...

• Like 2
Posted

Ik ga naar de bandencentrale zeker als er tubless banden op de velgen steken, soms gratis en anders een heel klein bedrag te betalen.  Op nog geen 5 minuten gefixt. 

Nieuwe bandjes koop en monteer ik wel zelf. 

Groetjes, nero. 

• Like 1