Jump to content
Vespaforum.be

Andere velgen/banden op Vespa.

Recommended Posts

Posted

Ik heb op mijn 150S de gewone standaard velgen geplaatst maar wil liever de stoerdere velgen van de 150S waarvan een foto hieronder plaatsen.

Ik vermoed dat het velgen zijn van een GS160? Met 2 brede helften tegen elkaar.

Mijn vraag is welk type band ik hierop plaats? Kan ik van de gewone velgen twee brede tegen elkaar plaatsen en iets recuperen van mijn bestaande wielen? GS160Velg2.thumb.png.c93e955b27cf8a92e20c2c0e4dcc8c8d.pngS150Velg.png.90829955e883c23679266d2e4ec8fcb8.png

Posted

Een deel van de velgen recuperen zal niet gaan, ook al omdat men geen halve helften nieuw kan aankopen. 

En vraag is ook wat het voordeel zou kunnen zijn en of de banden nergens tegenaan gaan lopen. 

Groetjes, nero. 

Posted

https://mainroller.de/projekte. Zijn toch gewone velgen denk ik hoor.  Die banden heb ik wel eens ergens tegengekomen online, maar waren niet gebouwd om op snelheid op een scooter te staan dacht ik.  Beetje repro in 10 duim van de originele 3taci van Pirelli.

Posted

Twee brede delen van twee velgen aan elkaar zetten zal niet zomaar gaan je zou dan van één velghelft de bouten eruit moeten halen.

En niet onbelangrijk is dat het midden van je band niet meer recht onder het midden van je scooter zal zitten.

Als je wil weten hoe dat rijd dan draai je bestaande wielen maar een andersom dus met de smalle kant naar de naaf.

Wel testen op een stuk waar je de ruimte hebt. 

Posted
On 11/22/2024 at 11:21 PM, Bowyer said:

Twee brede delen van twee velgen aan elkaar zetten zal niet zomaar gaan je zou dan van één velghelft de bouten eruit moeten halen.

En niet onbelangrijk is dat het midden van je band niet meer recht onder het midden van je scooter zal zitten.

Als je wil weten hoe dat rijd dan draai je bestaande wielen maar een andersom dus met de smalle kant naar de naaf.

Wel testen op een stuk waar je de ruimte hebt. 

Klopt. Onder mijn SS180 zat een motor van een Rally 200. Daardoor kon het originele wiel van de SS achteraan niet meer geplaatst worden, plaatsgebrek en het niet recht lopen...

Posted

Bestaan er dan voor de originele velgen promptere banden?

Posted

De banden van een SS zijn ook 3.5x10´´, hetzelfde als van je motovespa. 

Bredere banden gaan tegen het carter wrijven.

Groetjes, nero.

Posted (edited)
12 uren geleden, nero zei:

De banden van een SS zijn ook 3.5x10´´, hetzelfde als van je motovespa. 

Bredere banden gaan tegen het carter wrijven.

Groetjes, nero.

Dag Nero, ik heb onder die Motovespa een PX200 motor steken. Maakt dat verschil?

Edited by SSimons160GS
Posted

Neen, niet naar mijn weten. Je kan bredere banden steken maar dan moet je met spaceshuttle werken en gaat de vespa in on balance.

Groetjes, nero.

• Wow 1
Posted
54 minuten geleden, nero zei:

Neen, niet naar mijn weten. Je kan bredere banden steken maar dan moet je met spaceshuttle werken en gaat de vespa in on balance.

Groetjes, nero.

Spacers dus, damn auto-invulling...  :)

Groetjes, nero. 

• Like 1