Bowyer Posted November 13, 2024 Posted November 13, 2024 Hoi Allen, Een bekende heeft een v5sa1t van 64. Nu heeft hij er een italkast ontsteking bij gekocht voor de ombouw naar 12 volt. Helaas is het nu zo dat de ontsteking ongeveer 90 graden te vroeg is( aandrijving met een boormachine op 2500 rpm) We hebben denk ik alle gekkigheid al geprobeerd maar het lijkt dat of de ontsteking niet de juiste is voor dit type of dat er de verkeerde krukas in het blok zit waarvan de spie verschoven zit ten op zichte van origineel. Kan dit zo zijn? Wat zijn de opties die nog te proberen zijn? De grondplaat heeft een uitsparing voor een carterbout en valt dus niet verder te verschuiven zonder deze aan te passen.
nero Posted November 13, 2024 Posted November 13, 2024 Wat bedoel je met een Italkast ontsteking? 32 minuten geleden, Bowyer zei: Wat zijn de opties die nog te proberen zijn? Probeer eens de draden op de cdi om te wisselen. Groetjes, nero.
Bowyer Posted November 13, 2024 Author Posted November 13, 2024 Het merk is italkast. Ik had er ook nog nooit van gehoord maar komt van sc. Ik begrijp niet helemaal wat dat gaat opleveren de bobine/ cdi heeft eigenlijk maar twee draden.
nero Posted November 13, 2024 Posted November 13, 2024 (edited) Wel, die 2 draden gewoon hersteken, de voorste draad achteraan op de cdi steken en de achterste draad vooraan op de cdi steken. In theorie zou de ontsteking zich 180° verplaatsen, maar een moderne elektronische ontsteking heeft meestal 2 ontstekingstijden. Mogelijk komt het dan wel goed. Proberen en niet nadenken... Groetjes, nero. Edited November 13, 2024 by nero
Bowyer Posted November 14, 2024 Author Posted November 14, 2024 Oké thx ik ga de boodschap doorgeven.
Bowyer Posted November 14, 2024 Author Posted November 14, 2024 De twee draden gewisseld en hij doet het. Ik wil eigenlijk niet weten waarom. Het zit n7 dus precies omgekeerd dan de handleiding zegt. Maar goed allang blij dat het zoiets onbenulligs is en niet een verkeerde ontsteking of zo. Nero; Bedankt voor de tip. 1
nero Posted November 14, 2024 Posted November 14, 2024 Had je de vespa voordien in gang gekregen, ging die achteruit rijden. Sommige handleidingen kloppen idd niet... Groetjes, nero.
Bowyer Posted November 22, 2024 Author Posted November 22, 2024 Nee ook niet achterwaards gewoon helemaal niets nog geen plofje.
Recommended Posts