Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe Vespa "s" Is Er !!!!


Progetto 300

Aanbevolen berichten

In één woord "PRACHTIG"!!!

vespasfrontzb7.jpg

vespasachterpn8.jpg

vespasrechtsmx7.jpg

vespaslinkszi2.jpg

VESPA S

The appeal of the racing “Vespino” lives on in the shape of the all-new Vespa S. The minimalist design of the Vespa S traces its origins to legendary models such as the 50 Special and the Vespa Primavera.

Sport, dynamism and originality are the trademarks of the all-new Vespa S. Clean, essential lines provide a minimalist version of the original Vespa legend.

The reduced handlebar on the Vespa S holds a new rectangular headlamp. It’s not the first time we’re seeing a Vespa headlamp in this shape: Vespa fans will remember its use on the extraordinary 50 Special, a teenage icon in the Fabulous Seventies. The front shell is now bigger and hosts a new air intake that confers an aggressive touch to the frontal.

Downsized to highlight the view of the suspension, the mudguard in a new shape features stylish chrome trim for a sleeker look. Its reduced size also puts the wheel and the light alloy wheel rims on display in a tribute to the Vespa S’s performance and technological content.

But it is the front shield that has gone through the most significant changes. It is back to being a two-dimensional structure: no plastics, only the pure lines that have always been the Vespa’s trademark. The very simplicity and minimal thickness of the shield make it a strong design element.

The seat has a new shape with two versions available: a single seat that highlights the vehicle’s racy dynamism or a two-seater for extra comfort and use with a passenger. Both versions are impeccably clad in new upholstery with a classy clear trim to highlight the shape of the seat.

The rear end of the Vespa S has an all-new look: the shape is sleek and simple with a new tail light designed especially for this model to enhance its dynamism.

The minimalist yet striking design and simple yet stylish lines of the Vespa S evoke the fresh, dynamic look that made the Vespa the favourite ride of 1960s and 1970s teenagers.

The front wheel has a diameter of 11” to give the Vespa S stability and the rider an obvious feel of safety. The tubeless tyres measure 110/70 in front and 120/70 on the 10” rear wheel. The braking system is a conventional disk-drum combination. The stainless steel front 200 mm disk brake is gripped by a two-piston caliper and dependably backed up by a 110 mm drum. The 8.6 lire fuel tank is placed inside the chassis without however reducing the underseat storage bay, making it easy to access the engine.

The Vespa S is available in two classic displacements, 50 and 125 cc, on which the Vespa’s reputation was built. Light, speedy and very quick off the mark in town traffic, the two-stroke 50cc is perfect for young riders while the 125 version, equipped with a modern, environment-friendly four-stroke engine, stands out for its performance, low running costs and total compatibility with the stringent Euro 3 emissions norms.

Link naar reactie

De motoren zijn odertussen weer evos van de vorige :

The 50cc 2 stroke Hi-Per2 Is meant mainly for younger users who want a simple but powerful engine. Flexible running makes it ideal for stop-and-start use in town.

http://www.engines.piaggio.com/bank/4/154.pdf

The Hi-Per4, a 50cc 4 stroke, offers the advantage of low running costs as it does 45 km to a litre, and is destined for adult users who want a modern 4 stroke without giving up on 50cc ease of use.

http://www.engines.piaggio.com/bank/4/158.pdf

Link naar reactie

en zo houden we de discussie levendig! En met héél veel verbeelding kan ik hier een foto plaatsen van een appelsienenkist die toch ook wat wegheeft van een vespa Rally, om maar in te gaan op stanman's reply...

Link naar reactie

@ stanman

Is het nog nooit in je opgekomen dat die producenten van die boosters veel hebben afgekeken van Piaggio? Zodoende lijkt deze VespaS niet op een booster maar lijkt de booster op de vespa! Fylosofisch kan je de vraag altijd omdraaien hé...

Link naar reactie
en zo houden we de discussie levendig! En met héél veel verbeelding kan ik hier een foto plaatsen van een appelsienenkist die toch ook wat wegheeft van een vespa Rally, om maar in te gaan op stanman's reply...

Ik heb gewoon de eerste de beste mbk scooter gepost van 2006, ik zie u niet hetzelfde doen met een sinaasappel kist.

Wat is er mis met een discussie levendig te houden, is het omdat ik een andere mening heb, dat ik moet zwijgen.

Ik vondt dat larscobaut een punt had.

Het is toch normaal dat piaggio de moderne lijn van scooter kiest(weliswaar met een knipoog naar een retro model)en dat is de lijn van scooter die het grote publiek bekent voorkomt en om te kunnen concureren met andere merken.Want scooter bouwen ze om geld te verdienen.

@LX125 Als je problemen hebt als ik iets post mag je het gerust zeggen hoor, ik kan daar tegen, liever dat dan achterbakse reply's.

Link naar reactie

Hey stannie:

Er is helemaal niets mis met de discussie levendig te houden, liever zo dat iedereen een andere mening heeft anders zou het maar een saaie boel worden hé ;-)

En ja het is normaal dat Piaggio meegaat met zijn tijd, de jeugd heeft andere smaken en andere noden (weeral een geluk anders zou het wederom saai zijn).

En van die appelsienkist: ik zei toch al met héél veel verbeelding ;-) Ik zal om jouw te plezieren die foto eens posten (maar laat wel je verbeelding werken hé)

Ik zat eigenlijk gewoon te wachten op een post van jouw of René, want dan is er tenminste wat leven in de brouwerij en begrijp me niet verkeerd hé, ik bedoel dit echt wel positief hoor...

Link naar reactie
@LX125 Als je problemen hebt als ik iets post mag je het gerust zeggen hoor, ik kan daar tegen, liever dat dan achterbakse reply's.

Eerst en vooral was dat een "open" reply leesbaar voor iedereen en ten tweede ik heb geen problemen met je posts (maar jij blijkbaar wel?) en ja soms wordt men dat "oud & nieuw" gezever zo beu als koude pap. Het zijn blijkbaar altijd dezelfde die deze eindeloze discussie moeten oprakelen. (ook dit is NIET achterbaks bedoeld!)

Link naar reactie

gezever over oud en nieuw is op dit forum niet te vermijden , op het forum ging het vroeger vooral over oud een px werd toen al als nieuw aanschouwd.Het laatste jaar zijn er enorm veel rijders bijgekomen met de nieuwe modellen, dus is het vrij normaal dat zulke discussies ontstaan, als je vroeger een vergelijking maakte tussen een lambretta en een vespa was er niks aan de hand beiden hadden hun + en - punten.Echte vespa liefhebbers vonden vespa het beste en echte lambretta liefhebbers vinden lambretta het beste.En als echte vespa liefhebber zeker als met een lx of gt rijd wil je het niet eens zien dat de lijn van de nieuwe s praktisch dezelfde is als die van een mbk, maar ze is er wel en niemand hoeft daar verwondert van te staan, zoals mijnheer garnier zijn post overloopt van intelligentie, want ze hebben toch allebei 2 wielen en een stuur, dan hebben ze toch al meer dan het grote onbekende voertuig waar hij mee zou rijden dat in zijn profiel staat.

groetjes

Link naar reactie

Whooeee leuk toch die discussies :-)))

Stannieman ik denk niet dat Pascal zijn voorliefde voor klassieke vespa's moet onderdoen voor de jouwe.

Ik ben ook niet de grootste fan van de post-px generatie, maar onder de moderne scooters springt de Vespa er toch mijlenver bovenuit.

Link naar reactie

LOL ;-)

Je hebt gelijk Duciel! Allemaal zwijgen of ge gaat wat lappen krijgen van ... (zelf in te vullen).

Ik kon het helaas ook niet laten om onzin te verkopen hier, hopelijk is rené daar content mee ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...