Michel_V Posted October 21, 2024 Posted October 21, 2024 Een gs150 heeft een krukas die langs beide kanten een conische as heeft. Dwz dat de koppeling ook conisch is. Nu zijn er gs150 krukassen zoals de klassieke vespa. 1 kant conisch en de andere kant cilindrisch. Ik zou dus het laatste willen nemen. Dan is er meer keuze bij de koppelingen. Iemand hier ervaring mee? Alle info is welkom. Grt Michel
designo Posted October 21, 2024 Posted October 21, 2024 (edited) Ken je Kingwelle al? Zelfs lange slag koppeling met cosa krukas mogelijk Edited October 21, 2024 by designo
Frederik9111 Posted October 21, 2024 Posted October 21, 2024 BGM en SIP hebben allebei een 57mm exemplaar voor PX-style koppelingen. "Iets" goedkoper dan Kingwelle...
Michel_V Posted October 21, 2024 Author Posted October 21, 2024 Kingwelle is te duur. Ik ga redelijk standaard rijden. Gezien er nog een ander project is. Spacer bij de cilinder? Staat niet op de tekening 🤔
nero Posted October 21, 2024 Posted October 21, 2024 57 is de standaardslag voor een GS, geen spacer nodig. Groetjes, nero.
Michel_V Posted October 21, 2024 Author Posted October 21, 2024 Ik moet alles nog opmeten. Gek dat er een spacer zit. Maar ja… is ook gereviseerd door een sukkel 🙄
nero Posted October 21, 2024 Posted October 21, 2024 De versterkte standaard koppeling van de GS's zijn anders zeker niet slecht, tenzij ze "ingewreten zijn" van de koppelingsplaten. Groetjes, nero.
Michel_V Posted October 22, 2024 Author Posted October 22, 2024 Ik lees hier dat er andere pistons zijn voor de gs150. Iemand ervaring? Ik heb hier uit deze cilinder een piston (zuiger) van een px gehaald. cilinder opgemeten 57,6mm
nero Posted October 22, 2024 Posted October 22, 2024 (edited) Klopt, de uitsparingen komen niet overeen en een px heeft 3 poorten, een gs 2. Heeft die vespa ooit gereden? Groetjes nero. Edited October 22, 2024 by nero
Michel_V Posted October 22, 2024 Author Posted October 22, 2024 Bij mij niet 😅. daarom de revisie. maar een kwaliteitsvolle piston (zuiger) vinden… niet gemakkelijk.
Michel_V Posted October 23, 2024 Author Posted October 23, 2024 Nergens kwaliteit piston (zuiger) te krijgen van 57,6mm. overal uitverkocht. Enkel GOL te krijgen 🤦♂️
nero Posted October 23, 2024 Posted October 23, 2024 Gol is niet slecht voor zijn prijs, gaat ook 20k mee. Heb je al uitgemeten of de cilindermaat wel correct is voor die overmaat? Groetjes, nero.
Michel_V Posted October 23, 2024 Author Posted October 23, 2024 De cilinder is perfect 57,6mm. +-0.01
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now