nero Posted October 20, 2024 Posted October 20, 2024 Beiden bestaan, met of zonder batterij: https://www.scooterhelp.com/electrics/pages/VNL2T.125gtr.html Groetjes, nero.
Bowyer Posted October 20, 2024 Author Posted October 20, 2024 Thx. Dan laat ik het lekker voor wat het is. Een contactslot is ook wel prettig eigenlijk.
Frederik9111 Posted October 20, 2024 Posted October 20, 2024 Met een Px blok zou’k ineens een conversiekabelboom steken. Heel makkelijk te customizen met een extra contactslot.
Bowyer Posted October 20, 2024 Author Posted October 20, 2024 23 minuten geleden, Frederik9111 zei: Met een Px blok zou’k ineens een conversiekabelboom steken. Heel makkelijk te customizen met een extra contactslot. Dat word al geregeld voor mij. Iemand van de club maakt een custom kabelboom voor mij met de mogelijkheid om alles om te bouwen naar gelijkspanning zodat er in de toekomst ledlampen in kunnen.
Bowyer Posted October 20, 2024 Author Posted October 20, 2024 Mocht er trouwens iemand een werkplaats boek hebben van dit model dan houd ik mij aanbevolen. Een kopie is al helemaal super!
Bowyer Posted October 24, 2024 Author Posted October 24, 2024 Niemand een kopie van het werkplaatsboek? Wat is trouwens een goede bescherming van de binnenzijde van de tunnel en de vloerbalkjes? Alles waar ik normaal bij kan ga ik toch met owatrol doen denk ik.
Niels_1977 Posted October 24, 2024 Posted October 24, 2024 36 minutes ago, Bowyer said: Niemand een kopie van het werkplaatsboek? Wat is trouwens een goede bescherming van de binnenzijde van de tunnel en de vloerbalkjes? Alles waar ik normaal bij kan ga ik toch met owatrol doen denk ik. Tectyl voor oa de kokerbalken van je auto, werkt ook goed!
Bowyer Posted October 24, 2024 Author Posted October 24, 2024 Bedoel je dan de was of de zwarte teerachtige?
Niels_1977 Posted October 25, 2024 Posted October 25, 2024 12 hours ago, Bowyer said: Bedoel je dan de was of de zwarte teerachtige? Ik heb zo’n spuitbus gebruikt van tectyl, daar zat wasachtig in. Met handige adapter erbij om kokers van binnen in de was te zetten. Zo iets Wel zelf dubbel checken of het de juiste versie is.
Bowyer Posted October 25, 2024 Author Posted October 25, 2024 (edited) Alles waar ik normaal bij kan ga ik toch met owatrol doen denk ik. Doen jullie de owatrol over de gehele scooter of alleen de kale plekken? Die was tectyl ga ik bestellen. Edited October 25, 2024 by Bowyer
Frederik9111 Posted October 25, 2024 Posted October 25, 2024 (edited) Te koop bij SIP. Zo'n bus is genoeg voor minstens 20 frames. Hetzelfde product is ook in sprayvorm verkrijgbaar (ideaal voor tunnels). Droogt vetvrij in een etmaal en is opnieuw overschilder- of lakbaar. Gewoon even met een brede kwast overheen en het teveel met een zachte doek er weer af. Zo spaar je het patina en de originele lak. Roestomvormers reageren met het ijzeroxide om de roest te stabiliseren, te stoppen en het proces weer om te draaien naar een nieuwe beschermlaag. Het werkt door ijzeroxide (roest) om te zetten in een nieuwe stabiele chemisch verbinding genaamd magnetiet (of ijzerzwart; refererend naar de kleur). Het stopt dus het niet alleen het feitelijk oxidatieproces, het zet het opnieuw om in een beschermende pellicule. Tectyl daarentegen is een bitumen verbinding die licht uithardt/uitdroogt tot een fysieke beschermende coating, maar verandert in essentie niets aan het basismateriaal. Zonder basisbehandeling vertraagt het enkel het oxideproces (door afsluiten van zuurstof). Tectyleren wordt daarom eerder gebruikt als bescherming tegen krassen, stof, vocht, vet, zuur, etc... Edited October 25, 2024 by Frederik9111
Bowyer Posted October 25, 2024 Author Posted October 25, 2024 (edited) Zoiets heb ik. Volgens mij op basis van een fosforzuur (?) waardoor de roest word omgevormd 8n een harde zwarte laag. Het heet ander maar is denk ik gelijk aan de fertan. En dan geen owatrol maar een blanke lak? De tectyl was ook bedoeld voor in de balkjes en de tunnel Edited October 25, 2024 by Bowyer
Frederik9111 Posted October 25, 2024 Posted October 25, 2024 Na Fertan is niks meer nodig. Hoeft dus zeker geen Owatrol overheen.Owatrol komt eigenlijk uit de bootvaartnijverheid en is niet meer dan (hoofdzakelijk) gekookte lijnzaad olie met verdunnende en penetrerende eigenschappen. Het dringt diep binnen in hout- of roestlagen en sluit het materiaal af van zuurstof. Het vermijdt of stopt daardoor het rottings- of oxideproces. Ik ben geen fan omwille van de vettige en natte look. Owatrol vervliegt ook vrij snel. Herhalen is dus de boodschap.
Bowyer Posted October 25, 2024 Author Posted October 25, 2024 Ik ga er over denken. Eigenlijk zou ik het liefst een soort matte blanke lak er over doen die niet te veel opvalt maar wel de kleur en aanzien gelijk houd.
Bowyer Posted November 3, 2024 Author Posted November 3, 2024 Doen jullie nog iets aan de binnenkant van het frame boven de motor en onder de treeplank. Voor de holle ruimtes heb ik was besteld en de rest blijft voorlopig zoals het is de hele kale plekken ga ik met een één komponent blanke lak in zijdeglans doen zodat het niet roest maar eventueel eenvoudig te verwijderen is.
Niels_1977 Posted November 4, 2024 Posted November 4, 2024 Boven de motor zou ik eerst een anti roest behandeling geven ,owatrol of vergelijkbaar, en daarna een laag anti steenslag. Onder de treeplank heb ik geen extra beschermlaag gedaan.
Bowyer Posted November 9, 2024 Author Posted November 9, 2024 Binnenzijde van de achterzijde inmiddels met steenslag coating behandeld, de rest laat ik zoals het is. De holle delen krijgen nog wel een wax behandeling. Ander vraag, in de doos met onderdelen bij de gtr zit een tamelijk lange maar dunne veer. Als ik die bij scootercenter opzoek dan is dat de; "spring for toolbag" Nu kan ik die veer niet plaatsen waar hij zou moeten komen en ik kan nergens een afbeelding vinden van de toolbag, gezien het formaat van de veer kan die toolbag niet erg groot zijn. Heeft iemand een plaatje van zoiets?
nero Posted November 9, 2024 Posted November 9, 2024 Waarschijnlijk zit die in het handschoenvak, dacht rechts. Groetjes, nero.
Bowyer Posted November 9, 2024 Author Posted November 9, 2024 15 minuten geleden, nero zei: Waarschijnlijk zit die in het handschoenvak, dacht rechts. Groetjes, nero. Dat zou dan in de linker bil zijn. De vraag is eigenlijk meer hoe zo'n toolbag er uit ziet 1
Bowyer Posted November 10, 2024 Author Posted November 10, 2024 Ach zoiets heb ik nog ergens geloof ik.. Maar eens zien of die nog bruikbaar is. Wel een grappig ding.
Bowyer Posted November 22, 2024 Author Posted November 22, 2024 Nu langzaam begint het geheel vorm te krijgen. De kabelboom is op z'n plek en alle kabels zitten erin, ook die in de vork. Alle onderdelen die ik denk nodig te hebben zijn binnen(denk ik). Dus binnenkort het spul buiten op de brug en de vork en motor plaatsen. Ik hoop dus op fris maar droog weer gezien ik binnen geen ruimte heb om te sleutelen aan grotere objecten. Alle delen liggen nu nog op zolder maar assembleren moet buiten.
Bowyer Posted January 6 Author Posted January 6 Het project is een beetje tot stilstand gek9men vanwege het fantastische weer. Maar laatst is de kerstman langs geweest en heeft een speeltje gebracht. 5
Bowyer Posted February 22 Author Posted February 22 Eindelijk is het weer zodanig dat ik naar buiten kan en verder met de gtr. vork zit erin, blok geplaatst en het binnenwerk van het achterlicht. Zoals te zien komt er ook serieus gereedschap aan te pas. Wat ik mij afvraag is of het zin heeft om een 26-26 carburateur te plaatsen. Het gaat natuurlijk uiteindelijk om maar 25cc meer dan origineel. zoja welke sproeiers dan om mee te beginnen?
Bowyer Posted March 15 Author Posted March 15 Afgelopen week weer wat gedaan. Alles is nu aangesloten op de versnelling kabels na. De motor loopt en klinkt ook goed pakt ook goed op. De timing moet ik nog controleren want zoals deze nu staat schopt het blok soms vreselijk terug op de Kickstarter. Iemand enig idee wat de timing zou moeten zijn met de Pinasco met 60mm slag krukas?
Recommended Posts