Ga naar inhoud
Vespaforum.be

bijkomende kosten om op de baan te mogen?


Aanbevolen berichten

Buiten de aankoop van de vespa op zich zijn er uiteraard nog kosten die moeten worden gemaakt. Aangezien ik mijn oog heb laten vallen op een vespa et3 primavera, laten we dit dan ook als voorbeeld nemen.

(originele papieren zijn ook aanwezig).

Welke bijkomende kosten zijn er nu nog om de vespa op de baan te krijgen? (verzekering/ taxen/ keuring?/ ... )

Graag een raming, thx.

Link naar reactie

originele Belgische papieren : geen bijkomende kosten

originele buitenlandse (EU lidstaat) papieren : ca. 75 EUR voor ratificatie

originele buitenlandse (niet EU-lidstaat) papieren : geen idee

ca. 60 EUR inverkeersstelling/verkeersbelasting (éénmalig)

ca. 50 EUR nummerplaat

verzekering tussen 60-200 EUR per jaar

verbruik ca. 0,04 EUR/100 km (1 BF/km)

Link naar reactie

verzekering (bijkomende op uw auto) koste mij 178,76€ ...

Taxen niet van toepassing

Keuring (bestaat niet op motors)

Wat ge wel nog moet betalen is uw inschrijving van het voertuig . Ik weet nie meer hoeveel dat juist koste maar ik meen tss de 25 a 50 € maar ik kan verkeerd zijn maar zeker geen fortuin .

Greetz Jurgen

Link naar reactie

Prijskaartje:

Van welk jaar is je Vespa, dat scheelt de aanvraag van een gelijkvormigheidsattest als hij van voor 1971 is.

Als hij uit het buitenland komt, moet je hem invoeren, dit kost 1 euro als hij van binnen een ander EG land komt. Is dat niet moet je de BTW op het bedrag van je aankoopfactuur betalen.

Verder moet je uiteraard een inschrijvingsbewijs hebben, kostte in mijn geval enkel de taks voor je kenteken: 25 euro aan zegels op je roze formulier.

Wegentaks heb ik net ontvangen, 61 euro per jaar.

Ethias heeft drie mogelijke verzekeringspaketten:

* oldtimer: +/- 50 euro maar dan rij je nooit na zonsondergang en vlak bij de deur tenzij je naar een treffen gaat

* classic: +/- 140 euro, enige beperking is niet gebruiken voor woon-werk verkeer

* normaal: 170 euro

Van het verbruik kan je helaas niet veel zeggen, dat moet je ondervinden.

Als het echt een oud exemplaar betreft, mag je onderhoud en kleine herstellingen evenmin uit het oog verliezen hoor.

Succes!

Bericht bewerkt (25.05.2005 | 22:34)

Link naar reactie

@Knabbel111, wat bedoel je met "* oldtimer: +/- 50 euro maar dan rij je nooit na zonsondergang en vlak bij de deur tenzij je naar een treffen gaat"

Omdat het ne oldtimer is en je er gewoon nie meer mee rijd, of mag dat niet?

Link naar reactie

Nee hoor, dat pakket kan je krijgen wanneer je voertuig ouder is dan 25 jaar. Ze leggen je dan wel de beperking op dat je nooit na zonsondergang en niet verder dan 25 km rond je woonplaats kan rijden.

Enige uitzondering hierop zijn beurzen en manifestaties waaraan je zou deelnemen.

Happig zijn ze niet bepaald, want aan dat pakket is niets te verdienen, dus naar ik vernam, moet je bij Ethias specifiek vragen naar dit arrangement.

Link naar reactie

Wegentaks betaal je NIET op een Vespa .

Je betaalt enkel EENMALIG 31 EURO voor het bekomen van je plaat en EENMALIG 62 EURO BIV (belasting op inverkeerstelling)...

Wat betreft verzekering : ik verzorg de verzekeringen van onze club omdat ik bij een (italiaanse) verzekeringsmij werk : 113 EURO / jaar voor scooter van 20 JAAR of ouder met enige beperking 5.000 km/jaar (maar dit wordt niet gekontroleerd want je moet geen kilometerstand opgegeven) dus verder geen beperkingen !!!

voor meer info kun je me altijd mailen maar je moet in de regio vlaams-brabant ; limburg wonen anders loop ik er niet voor rons gezien het pietluttige bedrag aan commissie dat ik eraan overhoud.

Link naar reactie

ik betaal 298.11 euro om 4 scooters te verzekeren

rechtsbijstand 79.91 euro

1ste scooter: 113,26 euro

2de scooter: 56,64 euro

3de scooter: 28.32 euro

4de scooter: 19.98 euro

vanaf de 5de scooter gratis

ik heb deze verzekeringsagent na enkele jaren zoeken gevonden en hij is de enige die mij zulke prijzen kan geven voor 4 scooters

geen enkele km-beperking of beperking op bouwjaar

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...