Dimitripx125 Posted September 17 Share Posted September 17 Sinds 6/9/2024 behoor ik ook tot de soort "gevallen met de vespa" en niet meer bij "zij die nog gaan vallen". Ik had de pech dat iemand op mijn baanvak kwam zonder achterom te kijken. Voor 99% ben ik in mijn recht. Gelukkig reed ik amper 30km/u maar kon de zijdelinkse aanrijding niet ontwijken. Ik heb zelf enkel een geschaafde knie en elleboog maar verder niets. Mijn vespa in o-lak is er erger aan toe. De expert moet nog langskomen om een bedrag te bepalen, maar ik zou hem graag (laten) herstellen met alles in oude look te laten. Hebben jullie advies? 1 Link to comment
f4_1400 Posted September 17 Share Posted September 17 Dat is inderdaad dikke pech! Maar had veel erger kunnen aflopen (met jou en de Vespa). Deze man doet wonderen wat patina betreft: https://www.rustlook.nl/ Link to comment
Frederik9111 Posted September 17 Share Posted September 17 (edited) Je kan best eerst en vooral checken of de tunnel geraakt is of niet. De zadelpin, de middelste zadelbout en het midden van het bovenste balhoofd horen in 1 kaarsrechte lijn te liggen. De tunnel mag ook nergens geplooid of “verfrommeld” zijn. Het beenschild krijg je wellicht met een paar goedgemikte meppen met een grote rubberen hamer weer grotendeels op z’n plaats. Een paar extra battle scars dragen bij tot het originele patina! Schonekes zo verder mee bolleuh! Edited September 17 by Frederik9111 Link to comment
Dimitripx125 Posted September 18 Author Share Posted September 18 Het frame is nog recht. Ik ben er nog mee naar huis gereden. Het was ook maar een tik. Eigenlijk ben ik vooral op zoek naar iemand die dit wil herstellen en er een offerte voor maakt. Ik hoopte op een reactie via het forum. De expert komt op 27/9 Link to comment
Niels_1977 Posted September 18 Share Posted September 18 Wat Fredrik zegt, met rubberen hamer of nylon Gedore hamer zelf voorzichtig bijwerken totdat de oorspronkelijke vorm terug is. Dan eventueel bijwerken met de kleur die je wil. Is echt niet heel erg moeilijk, en draagt bij aan patina. Door progessionele spuiter bij laten werken is in dit geval zonde vh geld, en komt de originele look niet ten goede. Er zijn weinig Vespas met die leeftijd te vinden zonder her en der een deuk. (of het is verstopt onder plamuur en 2 componenten lak) Link to comment
Frederik9111 Posted September 18 Share Posted September 18 Op het Duitse forum zit een patina expert 1 uur geleden, Dimitripx125 zei: Eigenlijk ben ik vooral op zoek naar iemand die dit wil herstellen en er een offerte voor maakt. Ik hoopte op een reactie via het forum. Als je offertes nodig hebt zou'k de kwestie eens voorleggen aan Maskes (lekker duur) of een lokale carrossier. Daarna gewoon enkele meppen en met het budget kan je hier een paar gratis vaten uitdelen. @singelee en @Kidfromantwerp Hadden jullie geen contact voor "patina-herstellend" carrosseriewerk? Link to comment
Dimitripx125 Posted September 19 Author Share Posted September 19 @ Wouter : toen ik de site van maskes opende is die blijkbaar gelinkt aan hetgeen jij doorgaf misschien werken ze wel samen? Link to comment
woutervespa Posted September 21 Share Posted September 21 Geen idee , wel iemand die weet wat hij doet . Link to comment
Kidfromantwerp Posted September 29 Share Posted September 29 Op 18/9/2024 om 12:01, Frederik9111 zei: Op het Duitse forum zit een patina expert Als je offertes nodig hebt zou'k de kwestie eens voorleggen aan Maskes (lekker duur) of een lokale carrossier. Daarna gewoon enkele meppen en met het budget kan je hier een paar gratis vaten uitdelen. @singelee en @Kidfromantwerp Hadden jullie geen contact voor "patina-herstellend" carrosseriewerk? Capo classics duitsland mvg 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now