Jump to content
Vespaforum.be

Lift

gem

Recommended Posts

Posted

Eigenlijk is dit niet echt handig, de bocht van je uitlaat en je standaard zitten in de weg.

En om echt lekker aan je scooter te werken is dit nog steeds te laag.

Beter koop je een leuke heftafel met een wielklem.

Posted

Ik heb geen plaats voor een heftafel. Ik zocht iets om de Vespa wat hoger te zetten om bvb de banden druk van de achterband te controleren. Nu moet ik er voor de grond gaan liggen.

Posted

Ik gebruik een krik met daarop een houten plaat gemonteerd, met twee zijplaten die op de grond staan als hij omhoog gaat, gaat hij omlaag die schuiven die platen opzij via piano scharnier.

Als ik hem niet gebruik dan haal ik de plaat eraf (twee bouten) en zet ik hem tegen de muur.

IMG_4597.thumb.jpeg.c37ad4d3703f1472920ff634be926c1f.jpeg

• Like 1
Posted

Misschien moet ik een wielklem kopen voor het voorwiel en dan iets waarmee ik mijn achterwiel kan opheffen.

Alvast bedankt iedereen die met suggesties af kwam.

Posted
15 minuten geleden, gem zei:

Misschien moet ik een wielklem kopen voor het voorwiel en dan iets waarmee ik mijn achterwiel kan opheffen.

Alvast bedankt iedereen die met suggesties af kwam.

Niet geschikt voor Vespa. Niet doen.

Posted
Op 28/7/2024 om 06:07, gem zei:

Ik heb geen plaats voor een heftafel. Ik zocht iets om de Vespa wat hoger te zetten om bvb de banden druk van de achterband te controleren. Nu moet ik er voor de grond gaan liggen.

Dekentje op de grond en de vespa op z'n kant leggen is de handigste manier als je geen brug hebt.

Het ding in je eerste post is echt niet geschikt.

Posted

als je sterke balken/bevestigingspunten hebt dan is het een prima idee.

Posted

... bengelend aan spanriemen van de A.C.tion of nylonkoorden? Not the brightest idea... 

Posted

Het is niet omdat ik oud ben dat ik zo stom zou zijn om Action bandjes te gebruiken.

Sjorbanden om vracht mee vast te maken bvb. 

Ik zou ook enkel de achterkant een beetje willen opheffen.

Posted

Lang leve de bierkrat (o.i.d.).

Forum member supplied image with no explanatory text

• Like 2
Posted
Op 1/8/2024 om 18:06, gem zei:

En hoe krijgt ge die daarop ?

krikje onder de achterkant , bierkratje eronder en voila of natuurlijk je tilt je scooter op en schuift met één voet dat krat op z'n plek.

• Like 1