Peter.. Posted July 24, 2024 Posted July 24, 2024 Deze ochtend leek het stationair toerental niet echt stabiel en licht hoger, 2155 tr/m ipv rond de 1800. Bij aankomst op het werk was het wisselend rond de 2500-2600 tr/min. terug naar huis na de werkdag was het fluctuerend rond de 2400tr/min bij de start en bij aankomst thuis stationair rond de 2750tr/min. De GTS super sport 300 heeft 3400km en is nieuw sinds eind maart 2024. Zijn er nog gevallen? RPReplay_Final1721839738.mp4
Peter.. Posted July 24, 2024 Author Posted July 24, 2024 Na de teleurstelling te laten bezinken terug gegaan naar de Vespa en ik merkte op een sissend geluid op als de bak uit het motorruim is. Het lijkt alsof de rubber tussen het gasklephuis en het inlaatspruitstuk lekt. Als ik op de rubber duw hoor je het sissend geluid van pitch veranderen. De rubber an sich lijkt ook wat gehavend te zijn. IMG_5412.mov
LoMax Posted July 25, 2024 Posted July 25, 2024 (edited) Door het lek zal er een sensor vaststellen dat er teveel zuurstof in de uitlaatgassen zit, dus een te arm mengsel, waardoor het systeem de inspuiting zal verrijken, wat dan weer een hoger toerental kan veroorzaken. Lek oplossen, dan kijken wat het resultaat is. Heb je de Vespa zelf nieuw gekocht, en zijn er al werken aan gebeurd, waar die gescheurde slang het gevolg kunnen van zijn? En dan een vraag aan de kenners, zijn die slangklemmen standaard? Oh ja, maart 2024, gevalletje garantie zeker? (nu zie ik dat het de GTS is die uit mekaar ging voor het vloeistoflek! Tja, I rest my case your honour) Edited July 25, 2024 by LoMax 1
Peter.. Posted July 27, 2024 Author Posted July 27, 2024 Op 25/7/2024 om 21:39, LoMax zei: Door het lek zal er een sensor vaststellen dat er teveel zuurstof in de uitlaatgassen zit, dus een te arm mengsel, waardoor het systeem de inspuiting zal verrijken, wat dan weer een hoger toerental kan veroorzaken. Lek oplossen, dan kijken wat het resultaat is. Heb je de Vespa zelf nieuw gekocht, en zijn er al werken aan gebeurd, waar die gescheurde slang het gevolg kunnen van zijn? En dan een vraag aan de kenners, zijn die slangklemmen standaard? Oh ja, maart 2024, gevalletje garantie zeker? (nu zie ik dat het de GTS is die uit mekaar ging voor het vloeistoflek! Tja, I rest my case your honour) Yep was een nawee van de eerdere herstelling. De rubber zat niet 100% en kreeg zo een scheurtje waar deze valse lucht trok. Ondertussen wel snel opgelost door de dealer. Mag eigenlijk wel als je 7500€ uitgeeft aan een nieuwe scooter.
Recommended Posts