Jump to content
Vespaforum.be

Stationair toerental


Peter..

Recommended Posts

Posted

Deze ochtend leek het stationair toerental niet echt stabiel en licht hoger, 2155 tr/m ipv rond de 1800. Bij aankomst op het werk was het wisselend rond de 2500-2600 tr/min.

terug naar huis na de werkdag was het fluctuerend rond de 2400tr/min bij de start en bij aankomst thuis stationair rond de 2750tr/min.

De GTS super sport 300 heeft 3400km en is nieuw sinds eind maart 2024.

Zijn er nog gevallen?

 

 

 

IMG_5408.jpeg

IMG_5407.jpeg

IMG_5409.jpeg

IMG_5406.jpeg

Posted

Na de teleurstelling te laten bezinken terug gegaan naar de Vespa en ik merkte op een sissend geluid op als de bak uit het motorruim is.

Het lijkt alsof de rubber tussen het gasklephuis en het inlaatspruitstuk lekt. Als ik op de rubber duw hoor je het sissend geluid van pitch veranderen.

De rubber an sich lijkt ook wat gehavend te zijn.

 

IMG_5414.png

Posted (edited)

Door het lek zal er een sensor vaststellen dat er teveel zuurstof in de uitlaatgassen zit, dus een te arm mengsel, waardoor het systeem de inspuiting zal verrijken, wat dan weer een hoger toerental kan veroorzaken. Lek oplossen, dan kijken wat het resultaat is. Heb je de Vespa zelf nieuw gekocht, en zijn er al werken aan gebeurd, waar die gescheurde slang het gevolg kunnen van zijn? En dan een vraag aan de kenners, zijn die slangklemmen standaard?

Oh ja, maart 2024, gevalletje garantie zeker?

(nu zie ik dat het de GTS is die uit mekaar ging voor het vloeistoflek! Tja, I rest my case your honour)

Edited by LoMax
  • Like 1
Posted
Op 25/7/2024 om 21:39, LoMax zei:

Door het lek zal er een sensor vaststellen dat er teveel zuurstof in de uitlaatgassen zit, dus een te arm mengsel, waardoor het systeem de inspuiting zal verrijken, wat dan weer een hoger toerental kan veroorzaken. Lek oplossen, dan kijken wat het resultaat is. Heb je de Vespa zelf nieuw gekocht, en zijn er al werken aan gebeurd, waar die gescheurde slang het gevolg kunnen van zijn? En dan een vraag aan de kenners, zijn die slangklemmen standaard?

Oh ja, maart 2024, gevalletje garantie zeker?

(nu zie ik dat het de GTS is die uit mekaar ging voor het vloeistoflek! Tja, I rest my case your honour)

Yep was een nawee van de eerdere herstelling. De rubber zat niet 100% en kreeg zo een scheurtje waar deze valse lucht trok.

Ondertussen wel snel opgelost door de dealer. Mag eigenlijk wel als je 7500€ uitgeeft aan een nieuwe scooter.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...