Lambert Rooijmans Posted July 22, 2024 Posted July 22, 2024 ik heb recent een VESPA 4T 50cc LX klasse A van 2012 gekocht met 15.000 km ( eerste eigenaar); met welke ingrepen ( betaalbaar) is deze scooter te brengen naar een top van ca 60 à 70 km / u ? ik ken wel wat van 2 takt Vespa"s: uitlaat - vario - sproeier / geen ervaring met 4takt ; is bij een klasse A altijd een andere vertanding geplaatst om die ( ECHT ) lage snelheid technisch mogelijk te maken ? in de tijd dat ikzelf 16j was, mocht een 50cc onbeperkt snel zijn.... / er bestond geen klasse A of B...
Gio Posted July 23, 2024 Posted July 23, 2024 (edited) Mijn zoon heeft een van 2021 ook a klasse , de vorige eigenaar had een ecu of zoiets meegegeven en nog andere vario onderdelen . De varioring was verwijderd toen wij het overnamen ,ging 40 km/u . Met die ecu te vervangen ging het rond de 60 . Wat aan de vario is veranderd weet ik niet . misschien de gewichten . Want de vario onderdelen zitten nog in de doos van polini en de onderdelen zijn gemerkt van polini . Edited July 23, 2024 by Gio
Gio Posted July 23, 2024 Posted July 23, 2024 Wat ik ben vergeten te melden is een piaggio zip, weet niet of het bij uw lx het zelfde gaat zijn .
Pilaf Posted July 27, 2024 Posted July 27, 2024 Vario zou ik niets aan doen. Het is idd de ECU die de toeren begrenst. Een ontgrenste ECU gaat de topsnelheid verhogen maar verwacht geen extremen. Uiteraard als eerste de vario ring verwijderen. Let wel op de spoeierbezetting als je bovenstaande heb gedaan, mag wel 4-6 puntjes groter. Een LX 4 Klepper kan op deze manier 65-70km/h halen.
Recommended Posts