swaggyphone Posted July 1, 2024 Posted July 1, 2024 Opzoekwerk leert mij dat de typeplaatjes van een GS160 MK1 zowel in het zwart als metaalkleur bestaan. (Misa dacht ik zwart, Italiaans dan metaalkleur?) Wie kan mij vertellen hoe ik weet of mijn GS een Misa is of Italiaan? Zadel is niet meer origineel en typeplaatje ontbreekt. Grts, Swaggy
sidvespa Posted July 1, 2024 Posted July 1, 2024 Het logo VespaGS is dit gekleefd? of met rivetten ? 1e is misa 2e italiaan grtz sidvespa
swaggyphone Posted July 1, 2024 Author Posted July 1, 2024 8 minuten geleden, sidvespa zei: Het logo VespaGS is dit gekleefd? of met rivetten ? 1e is misa 2e italiaan grtz sidvespa
swaggyphone Posted July 1, 2024 Author Posted July 1, 2024 Probleem is dat er geen typeplaatje ophangt momenteel, Vespa is ooit herspoten, weet dus niet of het gekleefd of met rivetten was.
Sjoerdo Posted July 1, 2024 Posted July 1, 2024 38 minutes ago, swaggyphone said: Probleem is dat er geen typeplaatje ophangt momenteel, Vespa is ooit herspoten, weet dus niet of het gekleefd of met rivetten was. niet het typeplaatje maar het vespa logo op het beenschild.
Sjoerdo Posted July 1, 2024 Posted July 1, 2024 zitten er, linksboven van voren bezien, gaatjes in je beenschild waar het logo normaliter zit (Niet MISA) of is het daar helemaal glad (MISA)
swaggyphone Posted July 1, 2024 Author Posted July 1, 2024 Is zeer egaal, geen gaatjes, maar zoals gezegd wel overspoten natuurlijk
Frederik9111 Posted July 1, 2024 Posted July 1, 2024 Beetje verwarrende vraag. Op de foto is toch duidelijk een Vespabadge te zien? Hebben we't nu over de Vespa- (links) of de Piaggio-badge (rechts)?
swaggyphone Posted July 1, 2024 Author Posted July 1, 2024 Het gaat over het "Vespa GS" logo, niet het Piaggio logo. Op de foto hing er inderdaad nog een foutief, latere versie Vespa logo opgekleefd, die heb ik gelukkig zonder schade kunnen verwijderen.
Pilaf Posted July 2, 2024 Posted July 2, 2024 Het M.I.S.A. logo: https://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Logo-Vespa-GS-M.I.S.A Het Italiaanse logo: https://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Logo-Vespa-GS-zwart-GS160 Voor de zadels is de grijze (met Aquila logo) voor de Italiaanse en de zwarte (met Donza logo) voor de M.I.S.A. Hier vindt je nog meer M.I.S.A. informatie: https://www.germanscooterforum.de/topic/256941-das-ultimative-misa-belgien-vespa-topic/page/6/ Want dat is uiteindelijk toch de volgende vraag? Heb je een Italiaan of een M.I.S.A.? 2
Sjoerdo Posted July 2, 2024 Posted July 2, 2024 12 hours ago, swaggyphone said: Het gaat over het "Vespa GS" logo, niet het Piaggio logo. Op de foto hing er inderdaad nog een foutief, latere versie Vespa logo opgekleefd, die heb ik gelukkig zonder schade kunnen verwijderen. pffff, wel lastig om een rechtlijnig antwoord te krijgen zeg. Dus dat Vespa logo dat er op zit of zat, zit of zat die met klinknagels vast of met lijm? lijm=MISA, klinknagel=Italiaans "opgekleefd" is een term die ik niet echt ken als 'Ollander, betekend dat per definitie gelijmd?, if so, dan heb je een MISA 1
swaggyphone Posted July 2, 2024 Author Posted July 2, 2024 Op 1/7/2024 om 13:36, Sjoerdo zei: zitten er, linksboven van voren bezien, gaatjes in je beenschild waar het logo normaliter zit (Niet MISA) of is het daar helemaal glad (MISA) 5 uren geleden, Pilaf zei: Het M.I.S.A. logo: https://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Logo-Vespa-GS-M.I.S.A Het Italiaanse logo: https://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Logo-Vespa-GS-zwart-GS160 Voor de zadels is de grijze (met Aquila logo) voor de Italiaanse en de zwarte (met Donza logo) voor de M.I.S.A. Hier vindt je nog meer M.I.S.A. informatie: https://www.germanscooterforum.de/topic/256941-das-ultimative-misa-belgien-vespa-topic/page/6/ Want dat is uiteindelijk toch de volgende vraag? Heb je een Italiaan of een M.I.S.A.? Hey Pilaf, Italiaan of M.I.S.A., that's inderdaad the question. 😉 Spijtig genoeg geen gaatjes of origineel Vespa logo op het beenschild door eerdere restauratie en overspoten. Het Vespa logo dat bij aankoop op de Vespa hing was zoals eerder gezegd een later model en er op gelijmd 😉, wil terug een juist Vespa logo plaatsen. Het originele zadel is ook niet meer aanwezig, ook dit had een indicatie kunnen zijn of het al dan niet een Italiaan was of M.I.S.A. Lijsten met serienummers van de Italiaanse versies of M.I.S.A. versies zullen er vermoedelijk niet zijn... Dank om mee te denken, Swaggy
Pilaf Posted July 2, 2024 Posted July 2, 2024 Kan je achterhalen wanneer de Vespa gespoten is? Ik heb in 2000 mijn GS laten spuiten en destijds waren er geen MISA repro logo’s beschikbaar. Ik heb wel het origineel nog maar die ligt in 3 stukken. Heb destijds een Italiaans chromen logo (Mauro Pascolli) gekocht en deze geplakt op het been schild. Een betere optie was er toen niet. Waar ik naar toe wil, het zou kunnen zijn dat zij bij jouw GS restauratie hier ook voor gekozen hebben. Waarom zou je alle gaatjes dichtmaken als dit Italiaanse logo makkelijk te verkrijgen is. Ik weet niet of je een purist bent maar bij de treeplank strips horen popnagels, in de sierstrip horen koploze boutjes en volgens mij is de koplamp niet van Siem. Maak anders ook een foto van de binnenkant van het zadel, misschien is dat wel het originele zadel frame. 1
Speedracer Posted July 3, 2024 Posted July 3, 2024 Staat er een extra code ingestampt in het frame achter de linker zijkas? -> ja, dan MISA ->Nee, dan wss Italiaan
swaggyphone Posted July 4, 2024 Author Posted July 4, 2024 Op 3/7/2024 om 09:35, Speedracer zei: Staat er een extra code ingestampt in het frame achter de linker zijkas? -> ja, dan MISA ->Nee, dan wss Italiaan Geen extra code. 1
Edwin Posted July 4, 2024 Posted July 4, 2024 5 uren geleden, swaggyphone zei: Geen extra code. Dat extra nummer moet er staan. Begint met SB en dan 5 cijfers, maar is jammer genoeg niet Misa specifiek. Het is een frame controle nummer dat in Italië werd ingeslagen. Het zadelframe is ook niet van een GS 160. Die hebben in het midden een brede dwarsplaat. Hieronder een foto van een Donza GS160 zadelframe Het zadelframe van een Italiaanse GS160 heeft een duidelijk bredere omranding, maar ook die brede dwarsplaat. Ik vrees voor deze GS dat je alleen de herkomst kan achterhalen als je gegevens terugvindt van vóór de restauratie, dat zijn foto's of originele documenten. Kan je de verkoper info vragen? Een niet gerestaureerde Misa GS160 heeft vaak nog meerdere kenmerken (tanksticker in het Frans, controlestickers in het Frans, zwart Donza zadel en nog enkele kleinigheden). Deze kenmerken verdwijnen meestal als men de vespa volledig restaureert en geen waarde hecht aan de herkomst. Met het "Vespa GS" embleem moet je tegenwoordig ook al erg voorzichtig zijn, want er zijn meer reproducties in omloop dan originele. Wil je tot het uiterste gaan om de herkomst te achterhalen, zou je de lak kunnen verwijderen tot op metaal ter hoogte van het embleem. Als daar geen gaatjes zijn dicht geplamuurd of gelast, zal het een Misa zijn. 2 1
Recommended Posts