Jump to content
Vespaforum.be

Electrische issues (een van de problemen)

Recommended Posts

Ik ben een poging aan het wagen om een XL2 klaar te maken voor keuring bij de RDW, ik heb al wat kleine dingetjes gedaan om de XL2 tot leven te wekken (wat gelukt is) maar er moeten nog wat dingetjes opgelost worden.

Wat niet werkte:
Benzinekraan draaide door. De pen die hem op zijn plek hield was weg, uiteindelijk heb ik die terug gevonden op de bodem naast de carburateur.

Benzine leiding tussen carb en tank was weg, die vervangen.

Geen vonk bij kicken, contact vervangen en die deed het daarna wel, 1x kicken en er kwam leven uit, zelfs zonder choke.

Wat nog op de to-do lijst staat:
Knipperlichten achter werken niet, voren wel
Claxon doet niks
Elestart doet niks.
Display geeft ook weinig leven.
Contactslot + buddyslot vervangen, slotjes heb ik inmiddels al. 

Bij foto 1 zie je dat de kabel aan de CDI best krokant is en de koper volledig geoxideerd. Moet de bougiekabel zonder veel moeite uit het gat komen bij de pijl of zit er er normaal vast in? Ik kon hem er nl. zo uit halen.

CDI dus vervangen?

Bij foto zie kijk je boven op de startmotor, bij het demonteren van het bovenste moertje waar geloof ik een massadraad op is gemonteerd is ie afgebroken. Moet het onderste moertje meedraaien op de startmotor of zit die normaal vast? 

Bedankt alvast voor het meekijken. 

PXL_20240629_055942270~2.jpg

PXL_20240629_055956589.jpg

CDI zou ik vervangen, het draad is echt meer dan krokant. Als je dat gedaan hebt even opnieuw alle electra testen.

Je achterknippers zouden het gewoon moeten doen als ze voor ook werken. Stap 1 is de lampjes controleren, stap 2 de aansluitingen controleren, stap 3 het draad controleren op breuken.