Aad Posted June 26, 2024 Posted June 26, 2024 Goedemorgen, ik heb een vespa Sport Volgens de rdw een piaggio c38 ik heb het blok gereviseerd. Toen ik hem startte sloeg hij even aan en pakte ook op als ik de gashendel bediende. Toen sloeg hij af en kreeg ik hem bijna niet aan de praat. Als hij dan toch startte moest in ieder geval het luchtfilter niet zijn aangesloten en vol gas geven. Dan liep hij onregelmatig en iets harder dan stationair de timing heb ik in gesteld door het 2e puntje vH vliegwiel op het streepje van de pickup te zetten en het tandwiel dij de nokkenas in te stellen door het bolletje en streepje gelijk te zetten. De kleppen staan ingesteld op ingaande 0,10 en uitgaande klep 0,15 ik heb de carburateur verwisseld en de cdi en bougie gewisseld. De onstekingsspoel past toch maar op éen manier, en daar komt bij dat de ontsteking door de cdi wordt geregeld? De carburateur is ultrasoon gereinigd. ik weet het even niet meer. Wie kan mij helpen?
Pilaf Posted June 26, 2024 Posted June 26, 2024 Denk dat het meer is dan starten alleen want je kan de motor dus ook niet draaiend houden. Heb je het spruitstuk vervangen? Lijkt een vacuum probleem omdat er wel leven in zit als je aan het luchtfilter zit. Check ook de conditie en klemmetjes van de slangetjes richting de Keihin carburateur, deze kunnen ook de juiste werking verstoren. Ultrasoon is niet heilig, heb ook wel carburateurs gehad die meerdere malen door de ultrasoon moesten omdat de losgekomen resten weer ergens anders vast zaten en met perslucht het niet vrij kwam. Kijk nog eens goed naar alle onderdelen van de carburateur, het zijn betrouwbare dingen maar als er iets niet correct is dan is de juiste werking ook meteen klaar. Een ander ding, heb je de choke gecontroleerd op de juiste werking en heb je aan de afstelling gezeten van de choke? Neem aan dat je dezelfde choke hebt gebruikt bij het testen van beide carburateurs. Dan de brandstofslang, heb je deze los gehad (bakje eronder) en dan met de kickstarter getrapt? Komt er genoeg brandstof uit de slang? Timing en kleppen klinkt correct, en als je een mooie vonk hebt op je bougie dan kan je de cdi/stator ook wel uitsluiten.
Aad Posted June 26, 2024 Author Posted June 26, 2024 Dank voor je reactie. Ik heb een nieuw spruitstuk gebruikt. Waar ik nu achterkwam toen ik hem vandaag startte dat hij in éen tik liep totdat de choke uitging. Toen was het weer mis. Vwb het spruitstuk, ik heb daar geen pakking tussenzitten omdat er een rubberring inzit. Ik zal ook de benzineslangen vervangen. Gek genoeg liep hij wel goed voor de revisie, zat er alleen een rammel in het blok. Die is er nu uit, dat is het goede nieuws
Pilaf Posted June 26, 2024 Posted June 26, 2024 Check de choke naald nog maar eens, heb daar destijds wat over gepost.
Aad Posted June 26, 2024 Author Posted June 26, 2024 (edited) Interessant dit. Ik heb een andere carburateur geprobeerd daar zat ook een andere choke op. Toen werkte het nog niet. Maar ik ga het zeker proberen. Ik ga even het stukje lezen hoe de stand moet zijn. Edited June 26, 2024 by Aad
Recommended Posts