Jump to content
Vespaforum.be

Px 125 afstellen


Recommended Posts

Is er iemand die mij kan helpen ,

 

 

met mijn PX van 1982 gereden. rijdt perfect?

na 20 km gedaan , het is lijk dat hij geen benzine krijgt.

Soms knalt hij en houd een beetje  in

zet hen langs de kant ,en wacht  een kwartier en probeer opnieuw en is direct weg.

na 2 km hetzelfde tafereel , ik stop en en ik probeer opnieuw , terug gedaan

na een tijdej is de miserie gedaan maar blijf in derde rijden wat vanaf dat ik hen in vierde steek kan het zijn dat hij terug afslaat , maar niet altijd

is er iemand of ken je iemand die mijn motor opnieuw kan afstellen of dit euvel kan oplossen

Link to comment

Volgens mij slechte ontsteking. 

Begin met de bougie te vervangen.  Als dat niet helpt de cdi. Als dat niet helpt is de stator defect.

Of begin met de draadjes op de cdi te controleren, misschien zit er een draadje gewoon los.  :)

Groetjes, nero.  

Link to comment
  • 2 weeks later...
Op 25/6/2024 om 15:20, nero zei:

Volgens mij slechte ontsteking. 

Begin met de bougie te vervangen.  Als dat niet helpt de cdi. Als dat niet helpt is de stator defect.

Of begin met de draadjes op de cdi te controleren, misschien zit er een draadje gewoon los.  :)

Groetjes, nero.  

 

Link to comment

kan dit het probleem zijn , de centermoer zat los van de koelvin, die heb ik terug vast gedraaid maar ik weet niet ver genoeg

 

de bout spande al erg , moet ik deze verder draaien tot over de blinkende rand ( zie foto )

 

IMG_4811.jpeg

Link to comment

Begin met het vliegwiel te demonteren, mogelijk is de halvemaaspie die het vliegwiel op zijn plaats houdt gebroken. 

Denk idd dat het vliegwiel er verder op moet, eerst demonteren en controleren, dan pas rijden! 

Groetjes, nero. 

Link to comment

klopt de halvemaanspie is gebroken  maar op de as heb ik gleufje van ongeveer 5 mm , in in het vliegwiel zelf ongeveer 2à 3 mm , dat klopt nie zeker

Link to comment
Posted (edited)

Post een foto van de spiegleuf in de krukas, mogelijk is die door het breken van de spie te groot geworden. Dan wordt het een nieuwe krukas/ motorrevisie. 

Groetjes, nero.  

 

Edited by nero
Link to comment

Probeer de spiebaan eens scherp te fotograferen. Indien uitgeleuterd kan je beter meteen de krukas vervangen.

Link to comment
1 uur terug, tenne zei:

Ik denk als ik een stalen halvemaan spie ga steken en deze aanspan met een momentsleutel deze terug zal perfekt zijn

Ik vrees ervoor...

Groetjes, nero. 

Link to comment

Nero heeft gelijk.

Krukas = voor de vuilbak.

  • Like 1
Link to comment

Mocht je een 2dehands krukas zoeken ik heb nog een goede liggen die voor een klein prijsje van eigenaar kan wisselen 😉

grtz sidvespa 

Link to comment
21 minuten geleden, tenne zei:

Ik ben nu in verlof voor een paar weken , maar ik hou het in gedachten,

 

is deze nieuw?

Niet nieuw maar kan nog een rondje mee hoor 

grtz sidvespa 

Link to comment

Doe jezelf een plezier en steek ineens eentje met vervroegde timing. Een Mazzucchelli racing of BGM Touring kost nu ook geen fortuin. En uiteraard ineens verse lager, keerringen, etc…

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...