tenne Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 Is er iemand die mij kan helpen , met mijn PX van 1982 gereden. rijdt perfect? na 20 km gedaan , het is lijk dat hij geen benzine krijgt. Soms knalt hij en houd een beetje in zet hen langs de kant ,en wacht een kwartier en probeer opnieuw en is direct weg. na 2 km hetzelfde tafereel , ik stop en en ik probeer opnieuw , terug gedaan na een tijdej is de miserie gedaan maar blijf in derde rijden wat vanaf dat ik hen in vierde steek kan het zijn dat hij terug afslaat , maar niet altijd is er iemand of ken je iemand die mijn motor opnieuw kan afstellen of dit euvel kan oplossen
nero Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 Volgens mij slechte ontsteking. Begin met de bougie te vervangen. Als dat niet helpt de cdi. Als dat niet helpt is de stator defect. Of begin met de draadjes op de cdi te controleren, misschien zit er een draadje gewoon los. Groetjes, nero.
tenne Posted July 9, 2024 Author Posted July 9, 2024 Op 25/6/2024 om 15:20, nero zei: Volgens mij slechte ontsteking. Begin met de bougie te vervangen. Als dat niet helpt de cdi. Als dat niet helpt is de stator defect. Of begin met de draadjes op de cdi te controleren, misschien zit er een draadje gewoon los. Groetjes, nero.
tenne Posted July 9, 2024 Author Posted July 9, 2024 kan dit het probleem zijn , de centermoer zat los van de koelvin, die heb ik terug vast gedraaid maar ik weet niet ver genoeg de bout spande al erg , moet ik deze verder draaien tot over de blinkende rand ( zie foto )
nero Posted July 9, 2024 Posted July 9, 2024 Begin met het vliegwiel te demonteren, mogelijk is de halvemaaspie die het vliegwiel op zijn plaats houdt gebroken. Denk idd dat het vliegwiel er verder op moet, eerst demonteren en controleren, dan pas rijden! Groetjes, nero.
tenne Posted July 9, 2024 Author Posted July 9, 2024 klopt de halvemaanspie is gebroken maar op de as heb ik gleufje van ongeveer 5 mm , in in het vliegwiel zelf ongeveer 2à 3 mm , dat klopt nie zeker
nero Posted July 9, 2024 Posted July 9, 2024 (edited) Post een foto van de spiegleuf in de krukas, mogelijk is die door het breken van de spie te groot geworden. Dan wordt het een nieuwe krukas/ motorrevisie. Groetjes, nero. Edited July 9, 2024 by nero
tenne Posted July 9, 2024 Author Posted July 9, 2024 Ik ga een stalen halvemaan spie kopen , dat zal beter zijn
Frederik9111 Posted July 9, 2024 Posted July 9, 2024 Probeer de spiebaan eens scherp te fotograferen. Indien uitgeleuterd kan je beter meteen de krukas vervangen.
tenne Posted July 9, 2024 Author Posted July 9, 2024 Ik denk als ik een stalen halvemaan spie ga steken en deze aanspan met een momentsleutel deze terug zal perfekt zijn
nero Posted July 9, 2024 Posted July 9, 2024 1 uur terug, tenne zei: Ik denk als ik een stalen halvemaan spie ga steken en deze aanspan met een momentsleutel deze terug zal perfekt zijn Ik vrees ervoor... Groetjes, nero.
sidvespa Posted July 10, 2024 Posted July 10, 2024 Mocht je een 2dehands krukas zoeken ik heb nog een goede liggen die voor een klein prijsje van eigenaar kan wisselen 😉 grtz sidvespa
tenne Posted July 10, 2024 Author Posted July 10, 2024 Ik ben nu in verlof voor een paar weken , maar ik hou het in gedachten, is deze nieuw?
sidvespa Posted July 10, 2024 Posted July 10, 2024 21 minuten geleden, tenne zei: Ik ben nu in verlof voor een paar weken , maar ik hou het in gedachten, is deze nieuw? Niet nieuw maar kan nog een rondje mee hoor grtz sidvespa
Frederik9111 Posted July 10, 2024 Posted July 10, 2024 Doe jezelf een plezier en steek ineens eentje met vervroegde timing. Een Mazzucchelli racing of BGM Touring kost nu ook geen fortuin. En uiteraard ineens verse lager, keerringen, etc…
Recommended Posts