Jump to content
Vespaforum.be

Lucht weghalen uit koelsysteem

Recommended Posts

Na het verversen van mijn koelvloestof op mijn vespa gt van 2004 wil ik zeker zijn dat er geen luchtbellen meer zijn in mijn waterkoelingsdarmen. Op de gt van 2004 is er niets te vinden voor de lucht te verwijderen aan de uitgang van de termostaat, heeft er iemand soms een tip?

Kurt

Het koelsysteem van de GT ontlucht zichzelf. Beetje de Vespa links en rechts kantelen en dan starten, stukje rijden (+/- 10min want dan is het blok op temperatuur) en dan kijken wat de temperatuur meter doet (want die heb jij 😉). Daarna het blok af laten koelen en het niveau controleren. Dat is alles vwb een GT.

Ok bedankt, dacht het wel maar wou zeker zijn daar er bij de gts een ventiel aanwezig is en op mijn gt niet. Heb nu 1l 60.000km en moet goed opletten begint een joungtimer te worden. 

De kronkel die uit de termostaat over het blokje gaat en dan naar beneden loopt is altijd zo warm dat ik dacht dat er een luchtbel zou kunnen zijn of iets niet normaal is.

De temperatuur op het dashord komt nooit hoger als 1/4 maar zou is een nieuwe connector moeten nijpen op de draad op de sonde, is niet meer 100%.

Let op, vroeger nooit opgelet.

Gr, kurt