Bowyer Posted June 20, 2024 Posted June 20, 2024 Ik heb twee identieke px blokken die alleen op de nummers verschillen, althans dat is de theorie. In één van de blokken zat al een Cosa koppeling toen ik het blok kocht. Nu wou ik in het andere blok ook een Cosa koppeling zetten maar helaas past dat niet. Als de originele vulring er achter zit dan komt bij het aandraaien van het deksel de koppeling zodanig onder spanning te staan dat hij gaat slippen. De vraag is natuurlijk of iemand dit verschijnsel kent? Nu heb ik bij Sip een dunnere ring besteld maar heb ook gelezen dat de krachten op die behoorlijk zijn en nu vraag ik mij af of dat wel verstandig is. Ook geeft bgm aan dat het met hun ring niet uitmaakt hoe je hem monteert maar ik meen toch dat hij met de verdiepte schuine zijde naar het lager toe hoort. Of maakt dit echt niet uit?
jeansprint Posted June 21, 2024 Posted June 21, 2024 (edited) Er zit een lipje in het deksel dat je moet wegfrezen... of een deksel van een 200 monteren... Edited June 21, 2024 by jeansprint
Bowyer Posted June 21, 2024 Author Posted June 21, 2024 Dat randje is er al uit en het gaat om twee 200 blokken. De deksels zijn ook allebei even hoog of diep. 1
Frederik9111 Posted June 21, 2024 Posted June 21, 2024 39 minuten geleden, Bowyer zei: Dat randje is er al uit en het gaat om twee 200 blokken. De deksels zijn ook allebei even hoog of diep. Staat er ook in allebei "200" aan de binnenkant? Bij oudere Sprint/GL/GT/PX125/150/... types moet er iets meer uit dan enkel dat lipje hoor. 1
josse Posted June 21, 2024 Posted June 21, 2024 (edited) is dit geen oplossing ? : https://www.sip-scootershop.com/nl/product/spacer-serie-pro-koppelingsdeksel_17642000?usrc=spacer PX koppeling deksel Edited June 21, 2024 by josse
Bowyer Posted June 21, 2024 Author Posted June 21, 2024 1 uur terug, Frederik9111 zei: Staat er ook in allebei "200" aan de binnenkant? Bij oudere Sprint/GL/GT/PX125/150/... types moet er iets meer uit dan enkel dat lipje hoor. Aan de buitenzijde staat wel bij allebei hetzelfde type nummer. 200 heb ik nog nooit zien staan. Waar moet ik dat zoeken? 11 minuten geleden, josse zei: is dit geen oplossing ? : https://www.sip-scootershop.com/nl/product/spacer-serie-pro-koppelingsdeksel_17642000?usrc=spacer PX koppeling deksel Ja dat kan maar ik zou liever een andere ring er achter willen doen als ik daarmee hetzelfde bereik. 1
Bowyer Posted June 21, 2024 Author Posted June 21, 2024 Zoals te zien staat er in één 200, in de andere die bewerkt is een sterretje. Geen idee wat dat betekent. Duidelijk is dat er iets heeft aangelopen tegen het hefboompje. Blijft natuurlijk de vraag of dit is op te lossen met de dunnere ring en of dat verstandig is.
Bowyer Posted June 21, 2024 Author Posted June 21, 2024 Precies 1 mm verschil gemeten vanaf de binnenzijde van hetzelfde drukplaatje. De Cosa koppeling is dus dikker.
Frederik9111 Posted June 21, 2024 Posted June 21, 2024 (edited) Die slijtage aan het hefboompje is niet abnormaal bij oudere motoren. Welk deksel geeft de problemen? De ster of de 200? Over welke Cosa2-koppeling gaat het trouwens? Piaggio exemplaren zijn normaliter aanpassingsloos te combineren met "200"-deksels. Voor verzwaarde exemplaren zoals de BGM Superstrongs, SIP, VMC,... is meestal nog wat extra freeswerk nodig. Edited June 21, 2024 by Frederik9111
Bowyer Posted June 21, 2024 Author Posted June 21, 2024 Allebei de deksels, dat had ik al geprobeerd. Het is een standaard cosa koppeling geen bgm of zoiets
Bowyer Posted June 21, 2024 Author Posted June 21, 2024 Net nog een keer beide deksels geprobeerd. De bewerkte deksel nog wat verder bewerkt maar ook dat helpt niet. Nu de originele px koppeling er weer in gezet en voila het werkt.
nero Posted June 21, 2024 Posted June 21, 2024 Er bestaan ook ringen om tussen het carter en koppelingsdeksel te steken. Alleen opletten dat het achterwiel dan niet tegen het deksel komt. Groetjes nero.
Bowyer Posted June 21, 2024 Author Posted June 21, 2024 1 uur geleden, nero zei: Er bestaan ook ringen om tussen het carter en koppelingsdeksel te steken. Alleen opletten dat het achterwiel dan niet tegen het deksel komt. Groetjes nero. Nou Precies daarom wil ik eigenlijk liever de dunner spacer gebruiken. Wat zou daar het bezwaar tegen zijn? De originele ring is ruim 3mm dik dus dat lijkt mij nogal stevig. de bgm ring is net geen mm dunner meen ik.
Bowyer Posted January 6 Author Posted January 6 Hoi, ik denk het wel. Het blok moet nog in het frame geplaatst worden en mee gereden worden maar het lijkt bij montage goed.
Bowyer Posted January 6 Author Posted January 6 Ja, dat scheelt geloof ik maar een paar tienden dus spectaculair is het niet. 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now