MESTKEVER Posted June 12, 2024 Posted June 12, 2024 Hallo, Iemand enig idee, of een cosa 200 motorblok kan ingebouwd worden bij een ander large frame model, en indien wel; welke aanpassingen er eventueel moeten gebeuren. Alvast bedankt
sidvespa Posted June 12, 2024 Posted June 12, 2024 Dat kan maar er zijn heel veel aanpassingen nodig , vooral wat betreft de remmen , daarom dat het bijna nooit gebeurd en deze motoren ook niet de hoge prijs van een PX blok halen . kijk eens op german scooter forum daar is er zeker een topic over Grtz sidvespa
Dimitripx125 Posted June 17, 2024 Posted June 17, 2024 Ik heb dit 2x gedaan en telkens op een andere manier de hydraulische rem omgebouwd naar mechanisch. Er zijn ook mogelijkheden om de hydraulische rem te behouden en een mechanisch bediende rempomp te installeren. Verder heb je nog wat slijpwerk aan het carter, moeten de silentblokken en bijhorende bussen eruit en moeten hiervoor nieuwe bussen gedraaid worden. Voor de Cosa-carbu heb je nog ombouw nodig om de automatische choke uit te schakelen. Het is veel werk, maar als je zelf veel machinale mogelijkheden hebt is het een mooie uitdaging. Als je alles moet kopen of laten maken is het onbetaalbaar. succes
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now