Kokosmakroon22 Posted June 11 Share Posted June 11 Dag allen. ik heb een vespa pk 50xl met een 50cc polini snel cilinder, een simonini uitlaat, de standaard 16:10 carb met een sproeier 60 en een groter primair tandwiel. Eerder had ik een sproeier van 62 erin, en het liep super omdat ik een scheur precies op de lasnaad van het inlaat spruitstuk had. Hier had ik verder geen last van, ding liep top. Zon 65 kmh op de teller. ik heb het spruitstuk vervangen voor een van polini, en op de draaibank een busje gedraaid zodat de carb mooi past met een slangklem eromheen. verder heb ik dus nu sproeier 60. eerste keer aansluiten liep hij super stationair- beter dan ooit tevoren, maar de carburateur overstroomde en heb er toen niet op gereden en het vervolgens weer los gehaald en verholpen. Erna sloot ik het weer aan en mijn brommer loopt in bizar hoge toeren stationair. In de hoge toeren rijd het ding beter dan ooit, in de lage toeren, die er dus bij stationair nieteens zijn, loopt hij niet lekker en wanneer ik de choke op de helft tot open zet rijd hij beter. wat is er nou precies aan de hand met mijn brommer? Ik vind het vooral gek, want toen ik de carb dus voor het eerst aansloot en toen hij dus verzoop, liep hij perfect. alle raad is welkom, vriendelijke groet, sjoerd. Link to comment
nero Posted June 11 Share Posted June 11 Duidelijk valse lucht. Gebruik de zoekfunctie om de mogelijke oorzaken te vinden. Groetjes, nero. Link to comment
Hollow Posted June 16 Share Posted June 16 Valse lucht is één ding inderdaad en makkelijker te achterhalen! Oorzaak kan helaas ook liggen aan een lekkende (roterende) inlaat, waardoor er mengsel binnenvloeit wanneer het niet mag... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now