Tom 50 special Posted June 8 Share Posted June 8 Hallo, ik heb een vraag over mijn koppeling. Ik heb mijn Vespa vorig jaar gekocht. Sinds ik hem heb, blijf ik problemen houden met mijn koppeling. Als ik wil schakelen van vrij naar de 1 moet ik flink kracht zetten, zodra ik aan het rijden ben gaat het redelijk goed. Als ik dan wil terug schakelen tijdens het rijden, lukt dit alleen als de motor in een bepaald toerental zit. Als ik plotseling moet afremmen, en wil dan ik stilstand terug schakelen, dan lukt dat bijna niet. Als ik stil sta en ik zet hem in de 1(koppeling ingeknepen) dan loopt het toerental terug en wil de scooter al een beetje vertrekken. wat heb ik al gedaan. -Kabels vervangen van koppeling en schakel, alle drie. -Koppeling platen vervangen. -Olie vervangen. -Koperen nokje in koppeling vervangen -Plaatje waar nokje tegen aan drukt in de koppeling vervangen. De koppeling kabel heb ik afgesteld zodat de koppeling niet slipt, en niet te veel speling heeft. de schakeldraden heb ik zo afgesteld dan ze beide onder de zelfde spanning staan(niet te veel speling op het stuur). heeft iemand het verlossende antwoordt op mijn probleem? ik weet het niet meer. MVG Tom Link to comment
Tom 50 special Posted June 9 Author Share Posted June 9 Hoi, een 3 plaats koppeling 18 uren geleden, Frederik9111 zei: 3- of 4-plaats koppeling? Een drie plaats koppeling. Link to comment
Frederik9111 Posted June 9 Share Posted June 9 Begin eens met de koppelingskabel een stukje verder aan te spannen (stelvijs verder uitdraaien). Link to comment
Tom 50 special Posted June 9 Author Share Posted June 9 Dit heb ik al gedaan, zelfs totdat de koppeling begon met slippen. het wordt wel iets minder, maar dan moet ik ook erg hard aan de koppelinghendel knijpen.. Link to comment
Frederik9111 Posted June 9 Share Posted June 9 Welke koppelingsplaten heb je gestoken? Ferodo e.d zijn vaak een stuk dikker dan Piaggios, en geven ook dit symptoom. Link to comment
Tom 50 special Posted June 9 Author Share Posted June 9 1 uur terug, Frederik9111 zei: Welke koppelingsplaten heb je gestoken? Ferodo e.d zijn vaak een stuk dikker dan Piaggios, en geven ook dit symptoom. Ik weet het niet, ik heb ze bij ABV scooters besteld het zullen geen piaggio platen zijn. Die zijn twee keer zo duur. Link to comment
nero Posted June 9 Share Posted June 9 Heb je de platen voordien een nachtje in de olie laten weken? Groetjes, nero. Link to comment
Tom 50 special Posted June 12 Author Share Posted June 12 Op 9/6/2024 om 23:42, nero zei: Heb je de platen voordien een nachtje in de olie laten weken? Groetjes, nero. Jazeker, die hebben12uur in de olie gelegen. groet Tom Link to comment
Recommended Posts