Jump to content
Vespaforum.be

Tijdens afremmen blijft motor hoog in de toeren(50 special)


Recommended Posts

heren specialisten,

ik heb twee problemen met mijn 50 special.

probleem 1 toerental, probleem 2 koppeling.

ik zal voor de koppeling een aparte topic maken, anders loopt alles door elkaar.

het toerental: als ik aan het rijden ben en ik moet terugschakelen(gas ook los) omdat ik een kruising nader dan blijven mijn toeren hoog en moet ik op de rem en koppeling de toeren omlaag halen,  als de toeren eenmaal zijn gezakt blijven ze netjes laag.

En als ik rond 45 rijd , en laat het gas los en en geef na 5 seconden weer gas, dan houd hij in en lijkt het alsof hij geen benzine krijgt.Als hij rond de 55 km rij(Max Snelheid) en ik trek aan de shook gaat hij naar de 60 km.

Toen ik hem kocht zat er een 70cc blokje met een polini baanrace uitlaat op. De settings zijn nu: 50cc snel blokje met 16.16 carb, 70 hoofdsproeier en er zitten nog twee sproeiers. 42 en 50. ze zijn voor chook en stationair maar ik weet niet welke waar voor is, zie de foto. De uitlaat is een Sito DGM 39328s,die best veel herrie maakt...

ik heb al diverse spoeiers geprobeerd, maak merk niet veel verschil. de zuiger en kop hebben nog 200 km gelopen dus dat kan geen problemen geven denk ik.

moet ik nog met sproeiers gaan spelen of een andere Carb, of uitlaat wie heeft dit ook meegemaakt?

heeft iemand de gouden tip voor mij?? Alvast bedankt voor het meedenken en de reactie!!

 

IMG_4222.thumb.jpg.4d82ba693bd648a91f023ea33f8ab0ab.jpg

Link to comment

- sproeierbezetting is behoorlijk rijk voor een 50cc.
- beter rijden met choke
- steigerend toerental
- doodvallen bij hernemingen
- …

= alles wijst op valse lucht.

Link to comment
Op 8/6/2024 om 22:10, Frederik9111 zei:

- sproeierbezetting is behoorlijk rijk voor een 50cc.
- beter rijden met choke
- steigerend toerental
- doodvallen bij hernemingen
- …

= alles wijst op valse lucht.

Hoi Frederik,

waar kan die valse lucht vandaan komen?

Ik heb het viltje ringetje bij de over Carb./blok al eens vervangen. Kan er nog ergens anders valse lucht vandaan komen?

alvast bedankt voor je reactie 

groet, Tom 

Link to comment

Motortje starten.

Spuit met remmenreiniger op:

- De aansluiting van je carburateur op je inlaat.
- De pakking van de inlaatbuis tegen de carterhelften.
- De voetpakking van de cilinder.
- De cilinderkop.

Als je Vespa tijdens het spuiten ( op één van de bovenstaande plaatsen ) veranderd van toerental heb je het lek gevonden en kan je aan de slag om het te dichten.

Succes!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...