torreb1 Posted May 29 Share Posted May 29 Hallo allemaal. Ik heb een vespa pk50xl2 maar elke keer als ik het linker knipperlicht gebruik knippert mijn koplamp en achterlicht ook. Ook knippert het linker achter knipperlicht helemaal niet. De voorkant doet het wel. De knipperlichten rechts voor en achter werken wel perfect. Ze zijn alle 4 gloednieuw. Ik heb gehoord dat een slechte massa het probleem kan zijn, maar waar zit deze massa voor de knipperlichten? Alvast bedankt! Link to comment
nero Posted May 29 Share Posted May 29 Defecte pinkerdoos in combi met een verkeerd aangesloten pinkerdoos? Groetjes, nero. Link to comment
Arnovt Posted May 30 Share Posted May 30 (edited) Moet ik Nero enigszins tegenspreken. Op mijn vrij laag stationair toerental met kruislichten en pinkers aan zie je dat er wat te weinig stroomsterkte is en de koplamp het ritme van de pinkers volgt. Een beetje gas bij of koplamp op het standlicht en er is voldoende stroom. Want mijn batterij help hier niet om het tekort op te vangen. Ik heb daar al eens een vraag over gesteld. Het lijkt mij dus niet abnormaal dat 4 lampjes van 21 watt laten branden samen met de koplamp stroom vreet. de meeste oude Vespa’s hier hebben ook geen pinkers. mvg Arno Edited May 30 by Arnovt Link to comment
torreb1 Posted May 31 Author Share Posted May 31 hey Arno eerst en vooral bedankt voor het meedenken! ik volg je redenering maar is het dan niet raar dat het bij de rechter pinkers perfect gaat en alleen bij de linker pinkers er problemen ontstaan? groetjes Torre Link to comment
Arnovt Posted May 31 Share Posted May 31 (edited) 21 minuten geleden, torreb1 zei: hey Arno eerst en vooral bedankt voor het meedenken! ik volg je redenering maar is het dan niet raar dat het bij de rechter pinkers perfect gaat en alleen bij de linker pinkers er problemen ontstaan? groetjes Torre Zo had ik het niet begrepen. Ik meende dat het zowel links als rechts de koplamp liet mee dimmen. Heeft Nero vermoedelijk toch gelijk. mvg Arno Edited May 31 by Arnovt Link to comment
Recommended Posts