Dennis Essink Posted May 28 Share Posted May 28 Mede PK rijders. was aan het kijken of een toerenbegrenzer is aan te sluiten op mijn PK50XL. Gaat dan om een 2 draden systeem. Een draad naar massa en de ander naar de pick-up. Kan ik de pick-up draad op pakken bij de CDI?? En welke kleur draad moet dit dan wezen? Groeten Dennis Link to comment
josse Posted May 30 Share Posted May 30 ik denk dat er hier vooral wat oudere scooteristen rondhangen die ondertussen allemaal een rijbewijs hebben en niet meer zo bezig hoeven te zijn met het 'begrenzen' van een opgefokt brommertje. Toen ik zelf 16j was en met een PK50 met 102cc DR cylinder reed (toen het summum wat je hier kon vinden), heb ik eens een luchtfilter omgebouwd om zo bij eventuele controle op de rollen, de luchttoevoer te beperken. Die elektronische begrenzers waren er toen enkel voor de Camino-boys.... 1 Link to comment
Hollow Posted June 18 Share Posted June 18 (edited) De groene draad komt van de pick-up! Beter neem je de draad die naast de rode zit, want de andere is vaak je kill-switch of massasluiting die met je contact verbonden is! Je schakelt de condensator (=begrenzer) dus best over deze eerder besproken groene draad waarna je deze condensator via een verborgen schakelaar naar de massa schakelt en zo je (pick-up) signaal begrenst! Zie onderstaand schema, daar is het duidelijk op te zien! Succes ermee 😉 Edited June 18 by Hollow Link to comment
Recommended Posts