Jump to content
Vespaforum.be

Schroefdraad olie afvoer pk50


Recommended Posts

Posted

Heeft er iemand ervaring met het herstellen van het schroefdraad van de olie aftap bij een pk50?

Hij dicht niet meer af omdat het schroefdraad nagenoeg weg is, is een maatje groter tappen de beste optie of een Helicol? 
 

groet Koen 

Posted

Beide opties zijn ok, hou er wel rekening mee dat het carter waarschijnlijk open moet om goed te kunnen tappen. 

Als je nog even wil blijven rijden kan de tip van Josse een oplossing zijn. 

Groetjes, nero. 

Posted

Kan ook zonder carter te openen. 
zachtjes vuldop met perslucht onder druk zetten. Voorzichtig boren met 8,5. Tappen met M10. En intervisé lijmen met de juiste loctite. En aftapbout m6 gebruiken. 
tap voor aluminium gebruiken ☝️

IMG_6595.jpeg

Posted

Kan je met de tap diep genoeg gaan zonder de tandwielen te raken? 

Groetjes, nero. 

Posted

Geen probleem. De stop op voorhand van lengte maken. 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...