TANO Posted February 28 Share Posted February 28 hallo , ik heb een probleem met starten als ik kick dan slaat de motor niet aan en na enkele keren geprobeerd te hebben is mijn bougie nat en na het zuivermaken start hij wel wie kent dit probleem ? mijn vespa is een 50r smallframe 2takt Link to comment
nero Posted February 28 Share Posted February 28 Start je met of zonder choke? Groetjes, nero. Link to comment
jeansprint Posted February 28 Share Posted February 28 Meestal doet een nieuwe cilinder/piston combinatie wonderen bij slecht startende small frames. Link to comment
Vespa Reng Deng Deng Deng Posted February 28 Share Posted February 28 Heb je vonk? Benzine is er, want je bougie is nat. Link to comment
TANO Posted February 29 Author Share Posted February 29 22 uren geleden, jeansprint zei: Meestal doet een nieuwe cilinder/piston combinatie wonderen bij slecht startende small frames. 22 uren geleden, nero zei: Start je met of zonder choke? Groetjes, nero. met choke.grtjs 20 uren geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei: Heb je vonk? Benzine is er, want je bougie is nat. ja ik heb vonk 22 uren geleden, jeansprint zei: Meestal doet een nieuwe cilinder/piston combinatie wonderen bij slecht startende small frames. ik heb er een volledige nieuwe cilinder met piston en sigmenten gemonteerd 2 Link to comment
Frederik9111 Posted February 29 Share Posted February 29 De leute van een oude vis-platiné ontsteking 🤗 Link to comment
Sjoerdo Posted March 1 Share Posted March 1 zit dan waarschijnlijk ergens in je ontsteking, condensator vervangen en je puntjes even goed schoonmaken. Link to comment
StefanM Posted March 1 Share Posted March 1 Benzinekraantje + benzineslang gecheckt? Dit was bij mij het probleem, kwam wel benzine in de vlotter maar liep niet goed door. Eenvoudig te checken! 1 Link to comment
nero Posted March 1 Share Posted March 1 Controleer de elektrode afstand van de bougie. Die zou ongeveer 06mm moet bedragen. De meeste bougies hebben een grotere elektrode afstand van het fabriek uit. Vis-platinees zijn idd geen ideaal als die niet perfect afgesteld staan. Een elektronische ontsteking plaatsen is een goed alternatief. Is de bougie vettig als de motor niet wil aanslaan? Dit kan wijzen op olieverlies langs de oliekeerring kant koppeling. Rookt de vespa overmatig bij het draaien/ rijden? Groetjes, nero. 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now