f4_1400 Posted June 20, 2024 Author Posted June 20, 2024 Geen andere ideeen/mogelijke oorzaken dan de O-ring?
Dimitripx125 Posted June 20, 2024 Posted June 20, 2024 Als er te veel olie in het blok zit, zou die misschien langs de ontluchtingsstop eruit komen en zo over het koppelingsdeksel naar beneden lopen. Eventueel ook een slecht sluitende o-ring van het koppelingsdeksel? 1
f4_1400 Posted June 22, 2024 Author Posted June 22, 2024 Dank voor t meedenken, Dimitri. De olie komt zeker weten uit de doorvoer voor de koppelingshevel. Ik zal dan toch nog maar eens de O-ring vervangen.
nero Posted June 22, 2024 Posted June 22, 2024 De binnenzijde waar de hendel draait en de o-ring wat opvullen met hittebestendig vet kan (tijdelijk?) Helpen. Ook een iets dikkere o-ring helpt. Groetjes, nero.
f4_1400 Posted June 23, 2024 Author Posted June 23, 2024 Bedankt Nero, toevallig vanmiddag (weer) een nieuwe O-ring gestoken, deze was iets van 0.1 mm groter in snoerdikte. We gaan zien of t voldoet.
f4_1400 Posted July 22, 2024 Author Posted July 22, 2024 Inmiddels wat kilometers gemaakt met de nieuwe O-ring. Lekkage is verholpen, dus de Vespa bakent niet meer zijn territorium af 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now