Jump to content
Vespaforum.be

Nieuw opgebouwd px-blok aan de praat krijgen


f4_1400

Recommended Posts

Posted

Geen andere ideeen/mogelijke oorzaken dan de O-ring?

Posted

Als er te veel olie in het blok zit,  zou die misschien langs de ontluchtingsstop eruit komen en zo over het koppelingsdeksel naar beneden lopen.

Eventueel ook een slecht sluitende o-ring van het koppelingsdeksel?

  • Like 1
Posted

Dank voor t meedenken, Dimitri. De olie komt zeker weten uit de doorvoer voor de koppelingshevel. Ik zal dan toch nog maar eens de O-ring vervangen.

Posted

De binnenzijde waar de hendel draait en de o-ring wat opvullen met hittebestendig vet kan (tijdelijk?) Helpen. Ook een iets dikkere o-ring helpt.

Groetjes, nero.

Posted

Bedankt Nero, toevallig vanmiddag (weer) een nieuwe O-ring gestoken, deze was iets van 0.1 mm groter in snoerdikte. We gaan zien of t voldoet.

  • 5 weeks later...
Posted

Inmiddels wat kilometers gemaakt met de nieuwe O-ring. Lekkage is verholpen, dus de Vespa bakent niet meer zijn territorium af :)

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...