Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px125 internals


f4_1400

Aanbevolen berichten

Hoi, een tijd terug nam ik een PX carter over met beschadigde rotary valve. Deze inmiddels gerepareerd, nu bedenken wat te doen: carter weer verkopen, of als basis gebruiken voor een custom blokje. Motorcode VNX1M. Iemand tips/ideeën/onderdelen?

aangepast door f4_1400
Link naar reactie
  • f4_1400 wijzigde de titel naar Px125 internals

Ombouwen naar 200 cc dmv de adapter van J&G?

Te koop bij Scooter Center Koln.

Of aangepaste krukas met 60mm slag, in combi met Polini of BGM cilinder set.

(betekent wel ook andere versnellingsbak, carburateur en koppeling)

Link naar reactie

Als je énkel een carter hebt en geen recuperatiedelen van een sloopmotor, dien je (bijgevolg) alle onderdelen nieuw te kopen. Da's in principe prima te doen, maar kost snel een flinke duit. Anderzijds kan je dan wél bouwen wat je wil. Reken alvast op een dikke €2~2.2K voor integrale aandrijving, kickstartsysteem, krukas, cilinder, koppeling, voeding, ontsteking en alle kleine pruldeeltjes. Je kan ook uitkijken naar een goedkoop Cosa-blokken waarvan je de vertanding en kleine onderdelen kan recupereren. 

De J&G-kit is een leuke technische realisatie, maar m.i. (veel te) duur voor wat je krijgt. Vertrekkend van een volledig PX125 blok ben je voor de adapter & krukas (€ 345), 200cc cilinder (€190), koppelingstandwiel (€75), uitlaat (€180), carbu (€125), of dus een kleine €1000 voor "amper" 12pk. Met een vergelijkbaar budget haal je bijna het dubbele uit een goeie VMC/Pinasco/Malossi/...-setup.

De Malossi 221-versie (€800), verstrekte koppeling (€300), uitlaat (€180), carbu (€125), carteraanpassing (€100) of dus €1600 later behaal je die prestaties ook, maar je carter is niet langer bruikbaar voor 125/150/177/... cilinders. 

Link naar reactie

Als je behalve een carter geen losse onderdelen heb, ga je je onderdelen ergens vandaan moeten halen, eej. :)

Start eens met het vullen van een winkelmandje op basis van de blueprints (en ga alvast naast je stoel liggen). 

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

In de andere advertenties van dezelfde verkoper zie je dat de versnellingsbakdelen van GR zijn. Scooter Center verkoopt die ook; heb ik al gebruikt, prima afgewerkt. De selecterbox is van een Bajaj (op zich niks mis mee). Lagers en rubberdelen zou’k persoonlijk liever van niet-Aziatische oorsprong/kwaliteit nemen. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...