Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rare resonantie startend vanaf 60 km/h


Vespa1984

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuw te noemen GTS super sport van 2021 met kilomterstand 650 km.  Het valt me eigenlijk op dat er een rare slingerreactie te voelen is vanaf 60 km/h en sterker wordt naarmate ik ongeveer 70km/h rijdt. Een beetje vergelijkbaar alsof je over een soort onderbroken lijn zou rijden. Als ik versnel naar 80-90 km/h en laat uitbollen naar 70-60 km/h is het niet aanwezig. Het is dus enkel aanwezig bij matig gas geven. Iemand die dit al eens heeft gehad of een idee heeft wat dit zou kunnen veroorzaken? 

Link naar reactie

Kijk ook even naar de achterschokbreker, is de instelling gelijk qua pre-load.

Voorschokbrekers zijn op het moment slecht, hier nieuwe HPE met 500km..stuurt heel matig en hoop onbalans bij acceleratie.

Oorzaak is een slecht gevulde schokbreker met een stuk loze slag, wordt onder garantie vervangen.

  • Like 1
Link naar reactie
2 uren geleden, Sjoerdo zei:

Ik zou even kijken of alles wat het weggedrag kan beinvloeden nog op orde is, Banden wielen ophangpunten etc, zit er ergens spelling of zijn er zichtbare beschadigingen.

 

Geen garantie meer op? Nog net wel denk ik , heb deze met zeer lage km stand aangekocht van een andere particulier. Als ik me niet vergis is de garantie via vespa 2 jaar.

 

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...