Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dell'orto ua16s1


SimonV74

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Vandaag heb ik het VNA motortje van mijn Motovespa weer in gang gekregen na een grondige restauratie ervan. Maar volgens mij draait hij zeer hoog in toeren. Ik versta er geen schele fuck van hoe ik de carb moet afregelen. Is er iemand die hiervan iets weet? In bijlage een filmpje van de gestarte motor.

Link naar reactie

Luchtlek heb ik gecontroleerd en dat is het niet. Ik zal de timing eens nazien. De kickstarter is nog 1 die ik liggen had en is niet correct. Ik wou gewoon de motor eens zien draaien. Ik denk vooral dat de carb moet afgesteld worden maar ik weet niet hoe.

Link naar reactie

Functioneert de gas schuif wel goed? Zitten daar krassen op?

Geen ervaring met dit type carb, maar misschien een mogelijkheid dat dit blijft haken in vol open positie?

ย 

Mocht slechte carb de oorzaak zijn, ik weet dat er voor dit type cilinder met rechtstreekse carb een adapter is gemaakt waardoor je een Si carb kan monteren.

Misschien een idee, dan kan je een nieuwe carburateur installeren.

aangepast door Niels_1977
Link naar reactie

Ralenti staat gewoon te hoog (geveerde schroef net boven de gaskabel).ย 

ย 

Link naar reactie

Dag allemaal,

Even een update, na lang zoeken met de carb, beginnen zoeken naar plaatsen waar hij valse lucht kon trekken. Niks gevonden maar wel te weten gekomen dat de motor een 150cc is van een Motovespa 150S. Nu zit ik met een UA16S1 en het moet een UA19S1 zijn. Zou ik zo een carb zoeken? Grotere sproeiers op de UA16S1 plaatsen? Het alternatief is een kit waarmee ik een SI 20/20 kan plaatsen. Wat zijn jullie meningen?

Link naar reactie

Maak eens een filmpje waarop het geluid deftiger te horen is, want op basis van het eerste valt er weinig zinvol te zeggen eigenlijk.

(Zeker dat je de keering aan de koppelingskant niet naar binnen getrokken hebt bij het plaatsen van de krukas?)

Link naar reactie

Ja inderdaad ๐Ÿ˜€een dikke merci! Ik had dat wss niet zo snel gevonden, ik zie dat ze dat daar wel op stock hebben maar enkel verzenden naar Portugal en Spanje. Kga een mailtje sturen om te vragen of ze versturen naar Belgiรซ.

Link naar reactie

Ja die versturen naar B hoor. Heb er al regelmatig besteld.ย 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Klinkt vrij ok nu, toch. De rest is afstelling en jetting.

Link naar reactie

Topie, ik denk inderdaad dat er een andere jet in moet voor mijn stationair toerental. Ik heb de specs van de UA19S1 jets gevonden en deze moet een maatje of 2 groter zijn. Ik denk dat hij daarom afslaat na gas geven. Bedankt voor al de goede raad ๐Ÿ˜€.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...